ایمن‌سازی بیش از ۱۰ هزار راس دام سنگین در شازند علیه بیماری لمپی‌اسکین

کدخبر: ۲۹۷۵۳۰
اقتصادنیوز: ۱۰ هزار و ۹۲۲ راس دام سنگین از ابتدای سال جاری تاکنون علیه بیماری لمپی اسکین ایمن سازی شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرپرست شبکه دامپزشکی شازند افزود: افزایش میزان بارندگی در فصل بهار و افزایش فعالیت حشرات و کنه در مراتع و دامداری‌ها شیوع بیماری لمپی اسکین در کشور و این شهرستان را در سال جاری به همراه داشته است.

«رضا معینی مقدم» گفت: برای جلوگیری از انتقال بیماری‌ لمپی اسکین و سایر بیماری های دامی در بین جمعیت دامی و سایر بیماری هایی توسط حشرات واکسیناسیون و ضد عفونی دامداری‌ها در دستور کار شبکه دامپزشکی شهرستان شازند قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پنج گروه بخش خصوصی و دولتی برای جلوگیری از انتقال این بیماری به سایر دام ها و دامداری ها وظیفه واکسیناسیون دام ها را در سطح شهرستان شازند برعهده دارند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شازند خاطر نشان کرد: ۹۴ هزار متر مربع فضای اصطبل و دامداری در این مدت با تجهیز و آموزش ۲ گروه بخش خصوصی و یک گروه دولتی سمپاشی و ضد عفونی شده است.

معینی مقدم با یادآوری مشاهده کانون لمپی اسکین در شهرستان شازند خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از انتقال این بیماری به سایر دامداری ها و دام ها تعامل هرچه بیشتر بخشداری‌ها و دهیاران در اطلاع رسانی به دامداران و همچنین سمپاشی و ضدعفونی دامداری‌ها در روستا ها و نیز دفن بهداشتی تلفات احتمالی در کنترل بیماری ها بسیار سازنده و موثر می باشد.

۹۵ هزار راس گوسفند و بز، ۱۲ هزار راس گاو و گوساله، ۶۱ واحد پرورش طیور صنعتی مجاز، ۱۶۵ واحد زنبورستان با ظرفیت ۱۹ هزار و ۱۳۲ فروند کندوی زنبور عسل، ۲۹ واحد استخر پرورش و پنج واحد تفریخ آبزیان در شهرستان شازند وجود دارد.

۲۲۵ واحد تولید، عرضه و نگهداری فراورده های خام دامی، یک کارخانه فراوری شیر و سه ایستگاه جمع آوری شیر در شهرستان شازند فعال است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید