امارات تابع قدرت ایران شده است

کدخبر: ۲۹۷۷۴۱
اقتصادنیوز: کارشناس مسائل سیاسی گفت: امارات به کشوری تبدیل شده که هیچ اراده‌ای از خود ندارد و تابع قدرتی است که در خلیج فارس حاکم می‌شود بنابراین می‌شود گفت کشور امارات متحده عربی به شکل غیرمستقیم تابع جمهوری اسلامی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ابوالفضل قربانی با اشاره به وضعیت امارات اظهار کرد: کشور امارات در واقع یک کشور شیخ نشینی‌ست که خودش با سه مجموعه متفاوت اداره می‌شود، حکومتی که در شارجه است، و دو حکومتی که در ابوظبی  و دوبی قرار دارد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امارات کاملاً به یک اتاق شیشه‌ای بسیار آسیب‌پذیر تبدیل شده که اگر این کشور مورد حمایت قدرت‌ها قرار نگیرد حتی نمی‌تواند به حیات خود ادامه بدهد.

وی افزود: اداره‌کنندگان واقعی این کشور و سرمایه‌هایی که به آنجا برده شده از خود امارات نیستند و عمدتاً از کشورهای  دیگر و غیربومی هستند طوری که اگر برای دو ساعت برق امارات قطع شود در کشور هیچ‌چیز دیگری وجود نخواهد داشت.

قربانی در ادامه مطرح کرد: امارات از این‌که در خلیج فارس جنگی اتفاق بیفتد و از آن جنگ آسیبی متوجه آن‌ها شود به شدت نگران هستند و از آن پرهیز می‌کند.

 کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: از طرف دیگر این کشور مشاهده کرد که آمریکا در خلیج فارس از قدرتی که بیان می‌کرد برخوردار نیست، زمانی که مطمئن شدند آمریکا قابل اعتماد و اعتنا نیست و نمی‌شود به خاطر آمریکا ریسک کرد رویکرد امارات هم عوض شد.

وی اضافه کرد: امارات اکنون ایران را کشوری کاملاً قدرتمند می‌دانند به همین دلیل در دو سه هفته اخیر رویکرد به گونه‌ای شد  که الان برای جمهوری اسلامی ایران پیام می‌فرستند که آمادگی  ارتباط  با شما را  داریم تا مشکلات شما را حل کنیم و حتی ارتباط ارزی با شما داشته باشیم.

قربانی اذعان کرد: امارات اقدام به آزاد کردن بخشی از پول‌هایی که ایران در آن کشور داشت کرد و اکنون هم به خاطر اینکه می‌داند هر اقدامی در یمن باعث رنجش ایران می‌شود در حال عقب‌نشینی از یمن و خارج کردن نیروهای خود هستند.

 کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: البته امارات از عهده جنگ با یمن هم بر نمی‌آید، امارات امروز در این مجموعه به یک کشوری تبدیل شده که هیچ اراده‌ای از خود ندارد و تابع قدرتی است که در خلیج فارس حاکم می‌شود.

وی تأکید کرد: چون الان قدرت در خلیج فارس به دست جمهوری اسلامی است می‌شود گفت کشور امارات متحده عربی به شکلی  و غیرمستقیم تابع جمهوری اسلامی است.

قربانی درباره ادعای امارت درباره جزایر سه‌گانه مطرح کرد: امارات راجع به این جزایر ادعایی ندارد و می‌داند که آن جزایر به امارات برگشت‌پذیر نخواهند بود، اصلاً نمی‌توانند در اختیار امارات باشند و کاملاً ایرانی هستند.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: اگر گاهی امارات این ادعا را که از قدیم‌الایام بوده مطرح می‌کند به این خاطر است که پرونده آن مفتوح باشد وگرنه ادعاهای آن به جایی نخواهد.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید