اقدام احتمالی بعدی کمپین فشار حداکثری علیه ایران؛ «ترورِ مجازیِ ظریف»

کدخبر: ۲۹۷۹۶۳
اقتصادنیوز؛ دولت دونالد ترامپ در ادامه اقدامات خصمانه علیه ایران در قالب «کمپین فشار حداکثری» در نظر دارد صفحات رسمی «محمدجوادظریف» در شبکه‌های اجتماعی را مسدود نماید. هنوز این خبر از سوی هیچ مقام رسمی تایید یا تکذیب نشده اما شب گذشته «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در کنفرانس خبری به آن اشاره کرد و برخی منابع خبری داخل کشور آن را تایید کرده‌اند. به نظر می‌رسد کاخ سفید پس از «تروریسم اقتصادی» به «تروریسم مجازی» روی آورده است.
اقدام احتمالی بعدی کمپین فشار حداکثری علیه ایران؛ «ترورِ مجازیِ ظریف»

به گزارش اقتصادنیوز؛ «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در کنفرانس خبری روز پنجشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگار بخش فارسی صدای آمریکا، مبنی بر این که آیا تحریم ظریف توسط وزارت خزانه داری شامل خدماتی که در آمریکا ارائه می شود، مانند دسترسی او به توئیتر و اینستاگرام، نیز می‌شود یا نه، گفت: «فکر می‌کنم او [ظریف] هنوز هم توئیت می‌کند. مطمئنم. این خیلی بد است که مردم ایران نمی توانند [توئیت کنند]؛ اما بله، او هنوز توئیت می‌کند.»

پایگاه خبری جماران نیز گزارش داد که صفحات رسمی محمدجوادظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است، در شبکه‌های اجتماعی مسدود می‌شود.

وزارت امورخارجه آمریکا در نامه‌ای به شرکتهای توییتر، فیسبوک، اینستاگرام اعلام کرد فورا اقدام به مسدود سازی صفحات منتسب به محمدجواد ظریف کنند.

همچنین «مارک دوبوویتز»، مدیر عامل اجرایی اندیشکده بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها (FDD) و از چهره‌های شناخته شده ضدایرانی و با نفوذ در وزارت‌خارجه آمریکا شب گذشته در توئیتر خود نوشت: «"ظریف باید فورا به خاطر دلایل قانونی از شبکه‌های اجتماعی مجازی اخراج شود؛ حتی اگر این دلیل اخلاقی را ذکر نکنیم که او از پلتفرمی همچون توئیتر استفاده می‌کند که او و رژیمش از ایرانیان دریغ می‌کنند.»

***

اصلاحات نیوز در این باره نوشت:

«بخش فارسی صدای آمریکا در اقدامی مستقل کلمه «services» در بخش چهارم فرمان اجرایی ترامپ در روز 24 ژوئن درباره تحریم رهبر ایران را به اضافه شدن نام ظریف به لیست SDN ربط داده و نتیجه گرفته است که باید اکانت وزیر خارجه ایران پس از تحریم ظریف، مسدود شود.

اما وزارت خزانه‌داری به درخواست بخش فارسی صدای آمریکا پاسخ صریح نداده اما وزارت خارجه امریکا تلویحا جواب داده است که توئیتر و اینستاگرام خصوصی هستند و درخواست بخش فارسی را به این شرکتها ارجاع داده است.

اما بعدا مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت خزانه‌داری به بخش فارسی صدای آمریکا گفت او {ظریف} هنوز توئیت می‌کند و این بد است که مردم ایران نمی‌توانند توئیت کنند.

از سوی دیگر مدیر ارتباطات جهانی توئیتر، ایان پلانکت به ایمیل بخش فارسی جواب داده و گفته کامنتی روی اکانت مورد نظر به دلیل حفظ حریم شخصی و به دلایل امنیتی ندارد.

استفانی اوتوای مدیر ارتباطات سیاستگذاری اینستاگرام گفت فیس بوک{مالک اینستاگرام} توضیحی برای درخواست بخش فارسی ندارد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید