ظریف در دیدار با امیر قطر:

روابط ایران و قطر الگوی مناسبات سیاسی ایران و منطقه است

کدخبر: ۲۹۸۳۰۲
اقتصادنیوز؛ محمدجوادظریف، وزیر خارجه کشورمان در دیدار با امیر قطر، روابط ایران و قطر به عنوان الگویی برای مناسبات سیاسی ایران و کشورهای منطقه یاد کرد.
روابط ایران و قطر الگوی مناسبات سیاسی ایران و منطقه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به قطر رفته بود، صبح دوشنبه با شیخ تمیم بن حمد امیر قطر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر خارجه کشورمان در این دیدار دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در توسعه مناسبات با کلیه همسایگان را مورد تاکید قرار داد و از روابط ایران و قطر به عنوان الگویی برای مناسبات سیاسی ایران و کشورهای منطقه یاد کرد.

وزیر امور خارجه ایران‌ گفت: تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران کارساز نیست و بر ناامنی منطقه افزوده است.

ظریف امیر قطر

 

امیر قطر نیز در این دیدار با اشاره مناسبات "نزدیک و برادرانه" ایران و قطر، مشورت و رایزنی دو کشور در خصوص مسائل منطقه ای و بین‌المللی و تلاش مشترک برای حل و فصل مشکلات منطقه را مورد تاکید قرار داد. او همچنین بر آمادگی همیشگی کشور متبوع خود برای برقراری صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

سفر سازنده

محمد جواد ظریف پس از بازگشت از سفر منطقه ای به قطر در پیامی که در توئیتر منتشر کرد نوشت: «از سفر بسیار سازنده به قطر به ایران بازگشتم. با جناب آقای تمیم بن حمد امیر قطر و آقای محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی تبادل نظر کردیم. همچنین گفتگوی مفصلی با الجزیره انگلیسی داشتم. فقط کشورهای منطقه می‌توانند امنیت منطقه را تضمین کنند. نخست همسایگان.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید