خودکشی حامی مالی ترامپ یا مرگ مرموز عامل موساد

کدخبر: ۲۹۸۴۱۰
اقتصادنیوز: مرگ میلیاردر آمریکایی "جفری اپستین" در زندان، نه تنها به جنجال درباره روابط پنهانی وی با سران سیاسی این کشور پایان نداده است، بلکه ارتباط وی با دولت های خارجی به ویژه سازمان جاسوسی موساد را دستمایه گمانه‌زنی‌های تازه‌ای قرار داده است.
خودکشی حامی مالی ترامپ یا مرگ مرموز عامل موساد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مقام های آمریکایی روز شنبه اعلام کردند که اپستین در زندان نیویورک خود را حلق آویز کرده است. وی در انتظار محاکمه به اتهام قاچاق  دختران نوجوان و بهره برداری جنسی از آنها بود.

وی همچنین متهم بوده که این دختران را در اختیار مقام های سیاسی آمریکا، از جمله سناتورهای سابق و افراد ثروتمند و بانفوذ در این کشور گذاشته است. 

در پاسخ سوال افکار عمومی که چگونه یک متهم تحت نظر توانسته خود را بکشد، "ویلیام بار" دادستان کل آمریکا گفته است که از مرگ اپستین "شوکه شده است".

از سوی دیگر "الکساندر اوکازیو کورتز" نماینده دموکرات کنگره خواستار "پاسخگویی" به سوالات بی‌شمار درباره مرگ مشکوک اپستین شده است. پرسش‌هایی که پای شبکه ارتباطی و مرموز اپستین در داخل و خارج آمریکا را به میان کشیده است.

ارتباطات خارجی مرموز

در میان افرادی که اسم آنها در پرونده اپستین به میان آمده است، نام  رئیس جمهوری ایالات متحده  "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور پیشین "بیل کلینتون" و شاهزاده خانواده سلطنتی انگلیس "اندرو" دوک یورک، به چشم می خورد. بسیاری می پرسند که این اشخاص چه منفعتی در ارتباط با اپستین داشته‌اند که یک بار در سال 2008 به جرم جرایم جنسی محکوم شده بود.

اما نکته قابل توجه که برخی روزنامه نگاران به آن اشاره کرده‌اند، ارتباطات خارجی اپستین و احتمال اجیر شدن وی توسط موساد، سازمان جاسوسی رژیم اشغالگر قدس است.

بنا به گزارش ان بی سی نیوز، اپستین در دهه 1980  گذرنامه سعودی داشته است. دادگاه آمریکا نگران بوده که در صورت آزادی وی با وثیقه، اپستین به عربستان سعودی فرار کند. همچنین مقام های آمریکایی می گویند که وی گذرنامه‌ای اتریشی نیز داشته که در آن با نام دیگری، محل اقامتش عربستان ذکر شده است.

اما چیزی که روابط خارجی این میلیاردر آمریکایی را بسیار سوال برانگیز کرده است، ارتباط وی با صهیونیست هاست. همین مساله است که نگاه ها را به سوی شخص با نفوذی در حلقه بسیار نزدیک اپستین متوجه کرده  است: "گیسلین ماکسویل".

گیسلین ماکسویل دختر میلیونر سابق،"رابرت ماکسویل"  است که از چهره های برجسته صهیونیسم بین الملل و حامی اسراییل بود. وی در دورانی شریک زندگی و همکار جفری اپستین تا اواخر عمرش بوده است. او متهم است که دختران نوجوان را برای بهره برداری جنسی در اختیار اپستین و دیگر چهره های با نفوذ در آمریکا قرار داده است.

روزنامه واشنگتن پست روز یکشنبه در گزارشی درباره ماکسویل، او را "توطئه گر اصلی" در پرونده جفری اپستین نامیده و از قول مقام های آمریکایی مدعی شده است که هنوز نتوانسته‌اند جای او را پیدا کنند.

156545635

باج خواهی جنسی موساد

اما نکته جالب توجه درباره گیسلین ماکسویل، ارتباط تنگاتنگ وی با صهیونیسم جهانی و سازمان جاسوسی اسراییل، موساد است که این پرسش را به میان کشیده است که آیا جفری اپستین برای موساد کار می‌کرده است؟

آیا فعالیت‌های وی در قاچاق و بهره برداری جنسی از نوجوانان، بخشی از برنامه صهیونیست‌ها برای نفوذ در میان نخبگان سیاسی آمریکایی و اخاذی از آنها برای اهداف خاصی بوده است؟ و اینکه نقش موساد در مرگ مشکوک جفری اپستین که در شرایط کاملا حفاظت شده قرار داشت، چه می تواند باشد؟

در این رابطه "ویتنی وب" روزنامه نگار تحقیقی در تارنمای "مینت پرس" نوشت که پرونده اپستین به یکی از بزرگترین "عملیات باج خواهی جنسی در تاریخ اخیر آمریکا" گره خورده است.

این روزنامه نگار با اشاره به روابط نزدیک "رابرت ماکسویل" ( پدر گیسلین ماکسویل ) با سران رژیم صهیونیستی، ادامه داد خدمات وی به اسراییل و موساد چنان گران‌بها بود که جسد وی را به بیت المقدس منتقل کرده و در مراسمی که سران اسراییل حضور داشتند، او را تشییع کردند.

در این مراسم "شیمون پرز" رییس جمهوری پیشین رژیم اشغالگر از "خدمات" رابرت ماکسویل ستایش کرد.

156545640

بنا به نوشته نویسنده مینت پرس، گیسلین ماکسویل  پس از مرگ پدرش، ارتباط نزدیک به صهیونیست ها و موساد را ادامه داده است. او می تواند سر پل ارتباط میان موساد و اپستین و شبکه بهره برداری جنسی از نوجوانانی باشد که بسیاری از مقام های بلندپایه سیاسی و چهره های مشهور آمریکایی را در آن گرفتار کرده باشد.

از سوی دیگر،  بسیاری گمان می کنند که عملیات باج خواهی جنسی اپستین مشابهت بالایی با فعالیت های موساد دارد. در این رابطه "زوی شیلو" ( Zev Shalev ) ، تهیه کننده پیشین سی بی اس و روزنامه نگار، گفته که اپستین  به طور مستقیم با موساد کار می کرده است.

اپستین دوست دیرینه ایهود باراک نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی بود و معروف است که باراک از چهره های کلیدی سازمان جاسوسی اسرائیل است.

دوستی چندین ساله آنها به حدی بوده است که این روزها، رقیبان سیاسی باراک از این مساله برای حمله سیاسی به وی بهره برداری کنند، باراک قرار است اواخر سال جاری میلادی در انتخابات کنست با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی رقابت کند.

بازی پشت پرده موساد

ناظران سیاسی می گویند در صورتی که شبکه فحشای کودکانی که ایپستین اداره می کرده از سوی گیسلین ماکسویل و موساد سازمان داده شده باشد، اسراییل تمام نفوذ خود را به کار خواهد گرفت تا ماکسویل را از این دردسر خلاص کند.

از این رو باید دید آیا ماموران امنیتی آمریکا، گیسلین ماکسویل را دستگیر خواهند کرد یا نه؟ و در صورتی که او را بازداشت کنند، آیا مساله ارتباط وی با موساد و جاسوسی علیه مقام های آمریکایی را به میان خواهند کشید؟

تحلیلگران خاطرنشان می کنند که اسراییل در گذشته به نفع جفری اپستین در روند قضایی آمریکا دخالت کرده و او را از دردسر بزرگ اتهامات جنسی که در سال 2008 با آن روبرو شد، نجات داده است.

در آن سال، وی به اتهام قاچاق یک دختر کم سال برای بهره برداری جنسی تنها به 18 ماه زندان محکوم شد که البته بخش اعظم این دوران را در منزل و محل کار خود سپری کرد.

پس از آنکه فاش شد اپستین به دلیل پیوندهایش با نهادهای امنیتی توانسته با این مجازات بسیار سبک و نیم بندی روبرو شود، بسیاری رابطه وی با ماکسویل و موساد را دلیل آن دانستند. از این رو، به نظر می رسد پس از مرگ اپستین، کلید بخش بزرگی از اسرار وی در دست گیسلین ماکسویل باشد.

با این حال، حتی اگر وی دستگیر شود، بعید به نظر می رسد سیر تحقیقات به سمت و سویی برود که پای جاسوسی موساد را به وسط کشیده و در نتیجه بحرانی در روابط دیپلماتیک آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد کند.

روابطی که شاید در سایه فعالیت‌های اپستین و ارتباطات نزدیکش با دونالد ترامپ منجر به حمایت‌های بی چون و چرا تبدیل شد به گونه‌ای که قدس را پایتخت رژیم اشغالگر و بلندی های جولان را جزو خاک این رژیم شناسایی کرد.

به دام افتادن اپستین این نگرانی‌ها را افزایش داده بود که در اعترافات خود، پشت پرده برخی از زد و بندهای سیاسی را افشا کند که "خود کشی" وی در شرایطی که دوربین‌های نظارتی باید به طور مداوم فعال می بود، شاید بهترین راه برای سرپوش گذاشتن بر فساد و نفوذ رژیم صهیونیستی و حتی سعودی در حاکمان سیاسی واشنگتن باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید