برگ برنده ایران در بازی با آمریکا

کدخبر: ۲۹۸۴۹۴
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل معتقد است که در شرایط فعلی، برگ بنده ایران انتخاب‌های زیادی است که برای افزایش سطح تنش در اختیار دارد.
برگ برنده ایران در بازی با آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز، علی واعظ تحلیلگر مسائل بین‌المللی و مدیر پروژه ایران در گروه بین‌المللی بحران به «تجارت فردا» گفت: به نظر من برگ برنده ایران این است که گزینه‌های بسیار زیادی برای افزایش سطح تنش در اختیار دارد. به این معنا که دولت ترامپ تقریباً هر تیری در انبار خود در خصوص تحریم‌ها داشته استفاده کرده و در حال حاضر بسیار بعید است که دولت ترامپ بتواند تحریم‌های جدیدی را بر ایران اعمال کند که اثر اقتصادی چشمگیری بر این کشور داشته باشد.

واعظ ادامه داد: اما ایران هنوز در ابتدای کار است و هم گزینه‌های هسته‌ای، هم گزینه‌های منطقه‌ای و هم گزینه‌های سیاسی و دیپلماتیک زیادی برای بازی کردن در دست دارد. ولی این خطر نیز وجود دارد که در شرایطی که چنین اصطکاکی میان ایران، آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن وجود دارد احتمال یک درگیری تصادفی بسیار زیاد است حتی اگر طرفین خواهان آن نباشند.

این تحلیل مسائل بین‌المللی گفت: از سوی دیگر در فضای ملتهب امروز این امکان برای اقدامات خرابکارانه از سوی گروهک‌هایی همچون منافقان یا پژاک وجود دارد که برای مثال در عراق دست به اسلحه برده و یک نیروی آمریکایی را در آنجا هدف قرار داده و گناه آن را گردن ایران بیندازند. همین موضوع به خودی خود کافی است که منجر به یک درگیری نظامی شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید