بیادی: پشت‌پرده شورای وحدت و جمنا یکی است/ توهم محوریت اصولگرایان را دارند

کدخبر: ۲۹۸۵۳۵
اقتصادنیوز: حسن بیادی، عضو جبهه پیشرفت و عدالت می‌گوید: شورای وحدت ادامه گروه ناموفق جمنا است و سیاست‌های آنان ادامه همان سیاست‌های شکست خورده گذشته است، در صورتی که اگر خوب فکر کنند، متوجه می‌شوند که این محوریت‌ را کسی جز گروه معدودی قبول ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، شورای وحدت اصولگرایان پس از آغاز پر سر و صدایی که داشت، حالا رفته رفته شاهد این است که گروه‌ها و احزاب اصولگرا به دلیل سازوکار غیرشفاف و روشی که دارد، از آن کناره می‌گیرند. در این میان جامعه روحانیت مبارز با تغییر در ساختار تشکیلاتی‌اش و آغاز فعالیت‌های جدید خود سعی در بازسازی نفش محوری گذشته خود دارد و اصولگرایان هم به تحرکات جدید جامعه روحانیت روش خوش نشان داده‌اند. 

آن طور که مصباحی‌مقدم از اعضای جامعه روحانیت مبارز گفته است بیشتر گروه‌ها و جریان‌های اصولگرایی در جلسات جامعه شرکت می‌کنند. حس بیادی، از اعضای جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت هم می‌گوید، جبهه او محوریت جامعه روحانیت را برای وحدت اصولگرایان پذیرفته است. 

بیادی هم‌چنین می‌گوید شورای وحدت ادامه جمنا است و با روش‌هایی که دارد هیچ‌گاه به موفقیت نخواهد رسید. 

مشروح گفتگوی خبرآنلاین با حسن بیادی را در ادامه می‌خوانید: 

****

آقای بیادی گفته می‌شود که جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت، در جلسات جامعه روحانیت مبارز شرکت می‌کند. این به معناست که شما محوریت جامعه روحانیت را در انتخابات مجلس پذیرفته‌اید؟ 

جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با ۱۶ حزب دارای پروانه و ۶ حزب دارای پروانه موقت فعالیت می‌کند و درباره حضور در انتخابات و مسائل سیاسی طبق مرامنامه و اساسنامه خود در سطح کشور فعالیت می‌کند. به دلیل اینکه جامعه روحانیت مبارز، به تازگی در روش‌ها و اصول خود تجدیدنظر و با تغییر آیین‌نامه فعالیش را به صورت ملی آغاز کرده است و از اکثر گروه‌های اصولگرا و همسو و حزب ما برای شرکت در جلسات جامعه دعوت کرده است، لذا در جلسات‌شان شرکت می‌کنیم. 

جامعه روحانیت همیشه بر انتخاب افراد شایسته تاکید داشته

با توجه به سوابق جامعه روحانیت مبارز که همیشه فداکاری سرلوحه کارشان بوده و بر انتخابات افراد شایسته تاکید داشته‌اند، ما هم محوریت جامعه روحانیت مبارز را پذیرفتیم. البته فعالیت جدید جامعه روحانیت برای انتخاب افراد نیست، بلکه تلاش برای انسجام و وحدت و همدلی بیشتر بین جامعه بزرگ اصولگرایی است و در ادامه این هم‌اندیشی‌ها به شرطی که همه احزاب و گروه‌های اصولگرا، بدون قید و شرط محوریت جامعه را بپذیرند ما هم جلسات را تا حصول نتیجه ادامه خواهیم داد.

شورای وحدت توهم محوریت اصولگرایان را دارد

موضع شما درباره سازوکار شورای وحدت چیست؟ 

نظر شخصی من این است که شورای وحدت ادامه گروه ناموفق جمنا است و سیاست‌های آنان ادامه همان سیاست‌های شکست خورده توهم و احساس محوریت اصولگرایان در گذشته است، در صورتی که اگر خوب فکر کنند، متوجه می‌شوند که این محوریت‌ را کسی جز گروه معدودی قبول ندارد و به دلیل همین مسئله، با ابزارهای دیگری قصد دارند به انتخابات ورود پیدا کنند. 

پیوند خوردن شورای وحدت با باندهای قدرت و ثروت

منظورتان از این ابزارها چیست؟

چند دوره‌ای است که باندهای متصل به قدرت و ثروت نقش‌شان پررنگ‌تر از احزابی است که دستشان به جایی نمی‌رسد. اما غافل از اینکه احزابی داریم که هم افراد صادق و شایسته دارند و هم در گذشته عملکرد خوبی را از خودشان نشان داده‌اند، اما چون وصل به باندهای قدرت و ثروت نیستند، اثرگذاری‌شان کمرنگ شده است.

پشت‌پرده جمنا و شورای وحدت یکی است

شما اشاره کردید که شورای وحدت ادامه جمنا است، اما الان به نظر می‌رسد که خود جمنایی‌ها هم کار انتخاباتی خودشان را جدای از شورای وحدت دنبال می‌کنند. 

پشت‌پرده شورای وحدت که شاید ۵ نفر هم بیشتر نباشند کاملا با اعضاء تکراری جمنا یکی است.

رای آوری جبهه پایداری توهمی بیش نیست

آقای محصولی از اعضای جبهه پایداری اخیرا گفته‌ بودند که ما در انتخابات مجلس دهم بازی‌ بهم زن نبودیم و سکوت کردیم و اگر لیست خودمان را می‌دادیم رای می‌آوردیم...

اینکه می‌گویند بازی را بهم نزدند راست می‌گویند، اما اینکه می‌گویند اگر لیست جدا می‌دادند رای می‌آوردند این توهمی بیش نیست. 

زریبافان از طرف احمدی نژاد در جلسات جامعه روحانیت حضور ندارد

آقای مصباحی‌مقدم گفته بودند که آقای زریبافان در جلسات جامعه روحانیت از طیف آقای احمدی‌نژاد شرکت می‌کنند. در انتخابات گذشته هم گفته می‌شد که آقای تمدن از طیف آقای احمدی‌نژاد شرکت می‌کرد. این احتمال وجود دارد که طیف آقای احمدی‌نژاد هم بخواهد وارد انتخابات شود؟ در این صورت واکنش طیف‌های اصولگرایی چه خواهد بود؟

در مورد آقای زریبافان فکر نمی‌کنم از طرف اقای احمدی نژاد باشد چون آقای احمدی‌نژاد از ابتدا امیدی به دوستان خود در جبهه اصولگرایی نداشتند و اکثراً در تصمیم‌گیری‌ها به اختلاف می‌خوردند، لذا اکثراً به بصورت مستقل فعالیت داشته‌اند و در آینده هم براساس نظرسنجی‌های صورت پذیرفته که در جامعه شایع است و با توجه به جایگاه ویژه‌ای که در میان محرومین دارند، حتماً بصورت مسقل فعالیت‌شان را ادامه خواهند داد.

اگر بین احمدی نژاد و قالیباف همدلی صورت گیرد، یک جریان سوم به وقوع می پیوندد

چندی پیش خبری هم درباره دیدار آقای قالیباف با آقای احمدی‌نژاد منتشر شد، آیا این دو نفر امکان دارد با هم ائتلاف کنند؟ 

پیش‌بینی می‌شود چنانچه بین آقای احمدی‌نژاد و آقای  قالیباف وحدت و همدلی صورت پذیرد، یک جریان سوم اثرگذار و فراگیر در سطح کشور به وقوع خواهد پیوست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک