کارت زرد «زمین» به انسان‌ها

کدخبر: ۲۹۸۷۴۸
اقتصاد نیوز:درجه حرارت بالا در تابستان امسال، همراه با هوای بسیار گرم در بسیاری از نقاط جهان به وضوح نشان داده است که سیاره‌ای که ما روی آن زندگی می‌کنیم کارت زرد دریافت کرده است.
کارت زرد «زمین» به انسان‌ها

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس ، داده‌های جدید سرویس تغییرات آب و هوایی اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که تیرماه گذشته گرم‌ترین ماه ثبت شده در کره زمین بود.

درجه حرارت بالا در تابستان جاری، همراه با هوای بسیار گرم در بسیاری از نقاط جهان به وضوح نشان داده است که سیاره‌ای که ما روی آن زندگی می‌کنیم کارت زرد دریافت کرده است و این یک اخطار جدی است. 

اروپایی‌ها تابستان سوزان بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده‌اند؛ همچنین در بسیاری از کشورهای آمریکای شمالی و آسیا مردم در چنین شرایطی بوده‌اند؛ برخی مناطق نیز نسبت به حد معمول آتش‌سوزی‌های بیشتری داشته‌اند.

نتیجه بسیار جدی‌تر تغییر آب و هوا، تسریع ذوب شدن یخ‌ها و یخچال‌های طبیعی در مناطق قطب شمال و قطب جنوب است که نه تنها کشورهای جزیره‌ای و شهرهای اطراف را تهدید می‌کند بلکه قدرت تنظیم آب و هوا مناطق قطبی را نیز به طور جدی تضعیف می‌کند.

براساس داده‌های موسسه هواشناسی دانمارک، گرینلند در ماه ژوئیه 197 میلیارد تن یخ از دست داد، یعنی حدود چهار برابر مقدار عادی که در مدت مشابه سال های قبل از دست داده است.

آنتونیو گوترس، دبیرکل سازمان ملل متحد می‌گوید: زمین از سال 2015، 5 سال گرم را پشت سر گذاشته که در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است.

گزارش سازمان ملل در مورد توسعه پایدار بیانگر آن است که با افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای، تغییرات آب و هوایی با سرعت بسیار سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها اتفاق می‌افتد و  اثرات آن به وضوح در سراسر جهان احساس می‌شود.

کارشناسان می‌گویند: دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است؛ گرچه تغییرات آب و هوایی محیط زیست بیولوژیکی کره زمین را به لبه خطر سوق داده است، اما انسان‌ها هنوز هم برای رسیدن به یک نجات زمان و ظرفیت دارند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید