پایان ماه عسل؛ همه علیه برانکو

کدخبر: ۲۹۸۹۹۲
اقتصاد نیوز:ماه عسل برانکو ایوانکوویچ با الاهلی خیلی زود تمام شد. مربی کروات که بعد از ۴ فصل هیجان‌انگیز و رؤیایی در تابستان به طرز غیرمنتظره‌ای از پرسپولیس جدا شد و ترجیح داد تا به پیشنهاد ۲.۷ میلیون دلاری الاهلی پاسخ مثبت بدهد، با سبزها خیلی زودتر از حد تصور به بن بست رسیده است. بن بستی که در همین ابتدای راه، مسیر پیش‌رو را صعب‌العبور و خطرناک نشان می‌دهد و ناقوس اخراج را بالای سر این کروات زیرک و سیاستمدار به صدا درآورده.
پایان ماه عسل؛ همه علیه برانکو

به گزارش اقتصاد نیوز،همه ماجرا از بازی با الهلال در یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا شروع شد. بعد از شکست ۴-۲ در بازی رفت که ناگهان همه چیز را دگرگون کرد و اعتراض رسمی و همه جانبه سکوها را به همراه داشت. برانکو البته برابر گربه سیاه خود یعنی الهلال با پرسپولیس چندین بار شکست را تجربه کرده و حتی ۴ گله هم شده بود اما این وسعت از نارضایتی و اعتراض در حالی‌که هنوز به دقیقه ۷۰ بازی نرسیده بودیم، همه را حیرت‌زده کرد و خبر از فصلی سرد و دشوار برای سرمربی کراوت داشت. 

در بازی برگشت خبری از کامبک نبود. برانکو اگرچه بازی برگشت را با یک گل به سود خود خاتمه داد اما این یک گل برای جبران مافات کفایت نمی‌کرد، هرچند که به اعتقاد بسیاری در پایان بازی رفت الاهلی تقریباً از آسیا حذف شده بود. 

ورای این برد حداقلی، بیشتر از حذف الاهلی سبک بازی محافظه‌کارانه و ترکیب محافظه‌کارانه‌تر برانکو در بازی برگشت بود که صدای همه را درآورد. الاهلی در بازی برگشت به جای بازی انتحاری یک بازی اقتصادی و متعادل را ارائه داد که در آن هیچ خبری از به آب و آتش زدن نبود. در کنار این ترکیب عجیب‌تر برانکو و بیرون گذاشتن عمر‌السوما کلیدی‌ترین و اصلی‌ترین مهره تهاجمی الاهلی و یکی از محبوب‌ترین ستاره‌های سبزها صدای همه را درآورد. برانکو در دومین بازی خود به‌عنوان سرمربی الاهلی، سوما بهترین و سرشناس‌ترین بازیکن تیمش را نیمکت‌نشین کرد و در دقیقه ۷۰ او را به بازی فرستاد. این درحالی بود که الاهلی به شدت نیاز به گلزنی در این دیدار داشت. اگرچه برانکو در نشست خبری بعد از بازی تاکید کرد که نیمکت‌نشینی مهاجم سوریه‌ای تیمش به خاطر آماده نبودن او از نظر بدنی است اما این ادعا حالا رد شده. 

پشت پرده این نیمکت‌نشینی اختلاف نظر عجیب و شدیدی بود که برانکو با ستاره بزرگ تیمش پیدا کرده و حالا چند روز بعد از این شکست، رسانه‌ای شده. ظاهراً برانکو برای این بازی سیستم مورد علاقه خود یعنی ۲-۴-۴ و استفاده از دو مهاجم در ترکیب اصلی را مدنظر قرار می‌دهد. همان سیستمی که در پرسپولیس نیز به آن پایبند بود. 

با این وجود پیش از بازی برگشت الاهلی و الهلال، عمر‌السوما نزد برانکو می‌رود و با انتقاد از سیستم دو مهاجم به او تأکید می‌کند در برابر الهلال تنها با یک مهاجم بازی کند و او را تنها در ترکیب اصلی قرار بدهد که این موضوع باعث ناراحتی سرمربی کروات می‌شود. برانکو در واکنش به درخواست سوما اینگونه واکنش نشان داد: این نظر من است و اگر دوست نداری بازی نکن. 

عمر السوما که انتظار چنین پاسخی را از سوی برانکو نداشت، حاضر نشد بازی کند و به همین خاطر هم برانکو او را نیمکت نشین کرد تا خیلی زود سرمربی کروات با بهترین و سرشناس‌ترین بازیکن تیمش به مشکل بخورد. بدین ترتیب در این بازی تنها جانینی از ابتدا در ترکیب قرار می‌گیرد. 

سوما البته  پس از گره خوردن بازی به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت اما اعتراض خود را با پرت کردن پیراهن در زمان درخواست از او برای حضور در زمین به‌عنوان بازیکن تعویضی نشان داد. مهاجم سوریه‌ای الاهلی قبل از اینکه به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شود پیراهن الاهلی را بر زمین کوبید که این کار واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است و بسیاری خواستار محرومیت او هستند البته عده‌ای از هواداران الاهلی هم دوست ندارند که بهترین بازیکن تیم آنها نیمکت‌نشین شود و این رفتار او را توجیه می‌کنند. 

سوما که از این اتفاقات به شدت ناراحت شده، از باشگاه خواسته تا رضایتنامه وی را برای تیم دیگر صادر کند. باشگاه الاهلی از سوما خواسته تا نام تیمش را اعلام کند که او گفته تیم خواهانش در حوزه خلیج فارس فعالیت دارد اما اسم آن را نگفته است. باشگاه الاهلی در تلاش است تا مشکل ستاره تیمش و برانکو را حل کند چراکه در غیر این صورت باید این بازیکن را به صورت قرضی به تیم دیگری بفرستد.

از بین برانکو و عمرالسوما هنوز هیچ‌کدام به این اتفاق واکنشی نشان نداده‌اند. این اولین بار نیست که سوما با مربیان خود دچار مشکل می‌شود و به همین دلیل چندین سال حضور در تیم ملی سوریه را از دست داده بود، از الغرافه قطر به‌عنوان مقصد احتمالی ستاره سوری تیم الاهلی یاد می‌شود. 

آنچه که روشن است این است که برانکو با برخورد کردن با السومه خود را در شرایط بحرانی قرار داده است چرا‌که این بازیکن بهترین و محبوب‌ترین بازیکن الاهلی است و هواداران به راحتی نیمکت‌نشینی او را قبول نمی‌کنند. عمرالسوما در الاهلی نام کوچکی نیست و قطعاً برانکو با مشکل بزرگی روبه‌رو شده که عبور از آن به هیچ‌وجه آسان نخواهد بود. 

این مهاجم سوری از سال ۲۰۱۴ در این تیم حضور دارد و در ۱۰۵ بازی موفق به زدن ۱۰۳ گل شده. او که تا سال ۲۰۲۱ با الاهلی قرارداد دارد در فصل قبل به همراه الاهلی ۳۳ بار به میدان رفت، ۲۶ گل زد و ۷پاس گل داد. او در فصل۲۰۱۴ با ۲۲ گل، ۲۰۱۵ با ۲۷ گل و ۲۰۱۶ با ۲۴ گل در سه سال پیاپی به‌عنوان بهترین گلزن لیگ عربستان انتخاب شده است.

نقشه نافرجام برانکو 

سرمربی کروات یک پلن جذاب و هیجان‌انگیز برای مهار حاشیه‌های این جدایی احتمالی داشت. عمر عبدالرحمان ستاره بزرگ اماراتی که بعد از مصدومیت سنگین رباط صلیبی از الهلال جدا شد، گزینه برانکو برای جانشینی سوما بود. از بدو حضور برانکو در الاهلی وی به شدت به جذب این ستاره اماراتی علاقه‌مند بود و بارها نام او را با مسئولان این باشگاه مطرح کرد اما قیمت بالا و شرایط خاص عمر سبب شده بود که این ترانسفر چندان جدی گرفته نشود. از طرف دیگر تمایل عبدالرحمان به حضور در الاهلی زیاد نبود و در نهایت به الجزیره امارات رفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید