توقف اضطراری هواپیما در فرودگاه بجنورد تکذیب شد

کدخبر: ۲۹۹۰۵۱
اقتصادنیوز: روابط عمومی فرودگاه بجنورد خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر توقف اضطراری هواپیما در این فرودگاه را تکذیب کرد و گفت: پرواز روز شنبه تهران - بجنورد در فرودگاه مرکز استان خراسان شمالی بدون هیچ مشکلی بر زمین نشسته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فرشاد ساکنی اظهار داشت: هواپیمای شرکت ماهان در مسیر تهران - بجنورد عصر امروز بدون هیچ مشکل و نقص فنی در این فرودگاه نشست اما متاسفانه در فضای مجازی استان اخباری بی اساس در این خصوص بازنشر می شود.

برخی رسانه ها و کانال های خبری در فضای مجازی شنبه شب از توقف اضطراری پرواز تهران - بجنورد، به دلیل بروز نقص فنی در سامانه ترمز هواپیما خبر داده بودند. 

مسئول روابط عمومی فرودگاه بجنورد با اشاره به حضور خود در فرودگاه در زمان نشستن هواپیمای مزبور، افزود: معمولا در زمان بروز نقص فنی و یا حادثه برای هواپیما، به سرعت واحد آتش نشانی در محل حضور می یابد، اما امروز این واحد هیچ عملیاتی در این خصوص نداشته است.

ساکنی گفت: متاسفانه برخی از کانال ها و یا گروه های مجازی، بدون هیچ تحقیقی اخبار بی اساس را منتشر می کنند که این امر بسیار نگران کننده است.

به گزارش ایرنا پرواز شرکت ماهان روز شنبه ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه در فرودگاه بجنورد بر زمین نشسته و ساعت ۱۷ این شهر را به مقصد تهران ترک می کند.

هم اکنون فرودگاه بجنورد در هفته ۶ پرواز رفت و برگشت بین تهران و مرکز استان خراسان شمالی را در برنامه پروازی خود دارد.

اکنون شرکت‌های هواپیمایی ماهان و آسمان در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه بین مرکز استان خراسان شمالی و تهران پرواز رفت و برگشت دارند و شرکت هواپیمایی ایران ایر نیز هفته قبل با انجام یک پرواز آزمایشی نشست و برخاست در فرودگاه بجنورد، وضعیت عملیاتی این فرودگاه را مورد آزمایش قرار داد که نتایج آن هنوز اعلام نشده است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

مجموع مسافران جابه جا شده این فرودگاه در سال گذشته، ۱۴ هزار و ۱۸۱ مسافر بود که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ به کمتر از نصف رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید