علوی راهبرد وزارت اطلاعات درباره صوفیه، اهل حق و اسماعیلیه را تشریح کرد

کدخبر: ۲۹۹۱۳۳
اقتصادنیوز: وزیر اطلاعات با تاکید بر این که باید با هوشیاری و وحدت از نفوذ دشمن جلوگیری کنیم گفت: دشمن هیچ‌گاه بیکار نمی‌نشیند و زمانی که وحدت ما را از بین ببرد، به شکست انقلاب امیدوار می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا سید محمود علوی روز یکشنبه در همایش فرماندهان بسیج و مسوولین حراست وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور که در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، افزود: هم‌افزایی و همگرایی از مهمترین موضوعاتی است که باید به آن توجه شود. سربازان یک جبهه اگر در خط مواجهه با دشمن تمام توجه خود را به دفع شرارت ها و تجاوزات آنها منعطف کنند به پیروزی دست پیدا می کنند.اما اگر سربازان یک جبهه به جای نشانه گرفتن دشمن همدیگر را هدف قرار دهند و انرژی خود را صرف خنثی کردن خود بکنند یقینا شکست می‌خورند و آموزه‌های دینی هم ما را از تشتت و اختلاف منع می‌کند.

وزیر اطلاعات گفت: خداوند متعال در قرآن می‌گوید با یکدیگر نزاع نکنید و درگیر نشوید چرا که فشل و زمین‌گیر می‌شوید و ابهت شما از بین می‌رود؛ رسول اکرم (ص) در حدیثی می‌فرماید ملت‌هایی که قبل از شما دچار اختلاف شدند هلاک شدند و از بین رفتند.

علوی افزود: اختلاف بستر موفقیت نیست، اختلاف بستر از بین رفتن و نابودی است و فرقی هم نمی‌کند جمع مسلمان یا غیرمسلمان اختلاف کنند، اختلاف عامل نابودی است در هر جمعیتی که می‌خواهد باشد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: وحدت، ‌همدلی و هم افزایی عامل موفقیت خواه مسلمان یا نامسلمان است، وحدت به گونه ای نیست که اگر دشمن آمد با یکدیگر باشیم. حتی اگر دشمنی هم در برابر ما نباشد، باید باهم باشیم. وحدت، برادری و هم افزایی مانند دارو نیست که در هنگام مرض آن را مصرف کنیم. وحدت مثل غذا برای زنده بودن است بنابراین برای پیشرفت و موفقیت ولو اگر دشمنی هم در کار نباشد باید وحدت داشته باشیم و دست در دست هم بدهیم و انرژی هایمان را در جهت آرمان های انقلاب و نظام تحت فرماندهی معظم کل قوا به کار بگیریم.

علوی با تاکید بر حساس بودن کار بسیج و مسئولان حراست وزارت خانه‌ها گفت: بسیج مراکز وزارتخانه‌ها و مسئولان حراست باید امروز دل‌ها را یکی کنند و برای حل مشکلات موجود گام‌های مستحکمی بردارند.

وی افزود: باید هوشیاری در وحدت داشته باشیم و با این هوشیاری از نفوذ دشمن جلوگیری کنیم؛ چرا که دشمن هیچ‌گاه بیکار نمی‌نشیند و زمانی که این وحدت را از بین ببرد، امید پیدا می‌کند که انقلاب اسلامی را شکست دهد.

وزیر اطلاعات در ادامه با بیان اینکه مذهب اهل بیت (ع) پرجاذبه است، گفت: ما هم باید بیان و عمل‌مان بر اساس دین و اهل بیت باشد و اگر بسیجی شدیم، باید با رفتارمان مردم را به دین‌داری دعوت کنیم.

علوی افزود: بسیجی باید با اخلاق خوب خود مِهر امام راحل و امام خامنه‌ای را در دل مردم بیاندازد، نباید رفتار ما به گونه‌ای باشد که باعث انزجار از انقلاب و حتی دین شود، اگر رفتار ما به گونه‌ای باشد که مردم نسبت به دین و انقلاب اسلامی زده شوند، جفا به انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به نامه پیامبر اکرم (ص) به والی یمن اظهارداشت: حضرت پیامبر به والی یمن نوشت که به مردم سخت نگیر چرا که آنها یک ظرفیتی دارند، سخت بگیری زده می‌شوند و فاصله می‌گیرند. طبع انسان این گونه است که هیچ عقیده ای را با تحمیل نمی‌پذیرد و اگر عقیده ای داشته باشد با فشار دست از آن عقیده بر نمی دارد و با فشار عقیده اش محکم تر می‌شود.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: آن چیزی که عقیده نادرست را متزلزل می کند شبهه و استدلال حکیمانه و منطق است.  

علوی ادامه داد:  ما در وزارت اطلاعات به دوستان خود گفتیم در برخورد با این فرق مانند صوفیه، اهل حق، اسماعیلیه یا فِرق دیگر برخورد ما طوری نباشد که آنها زده شوند بلکه باید آنها را به سمت عقیده درست و صحیح بیاوریم.  

وی با اشاره به اینکه علم با اخلاق و عقلانیت با اخلاق امروز در جامعه ما گره‌گشا خواهد بود، افزود: امروز ما نیازمند اخلاق و گسترش آن در جامعه هستیم و باید هوشیارانه به نظام و مردم خدمت کنیم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه در اسلام حکومت بر مردم نداریم و حکومت بر مردم از آنِ خداوند است، گفت: امروز با تأسی از احادیث قرآن و در سایه هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف بر دشمن پیروز می شویم.

علوی با بیان این که امروز گام‌های بلندی در مقابله دشمن برداشتیم که این نشانه بصیرت است گفت: امروز دشمن گاهی با زبان دین وارد عمل می‌شود و به گونه‌ای عمل می‌کند تا بین ما نفوذ کند بنابراین باید هوشیار باشیم و با بصیرت عمل کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید