آزمایش جدیدترین سلاح ارتش آمریکا +عکس

کدخبر: ۲۹۹۳۹۹
اقتصاد نیوز:ارتش آمریکا خودروی رزمی رباتیک زرهی (Robotic Combat Vehicle) خود را در رزمایشی به میدان خواهد فرستاد. در این رزمایش تکنولوژی‌های به کار رفته در خودروی جنگی و نحوه استفاده سربازان از این تجهیزات در میدان نبرد نمایش داده می‌شود.
آزمایش جدیدترین سلاح ارتش آمریکا +عکس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، این خودرو بر پایه نفربر زرهی M113 ساخته شده و توسط سربازانی که در خودروی Mission Enabler Technologies-Demonstrators یا (MET-Ds) حضور دارند هدایت می‌شود. در واقع MET-Ds به تعدادی دوربین و یک برجک مراقبت تجهیز شده که سربازان می‌توانند در آن با استفاده از نمایشگرهای لمسی RCV را کنترل کنند.

خودرو ارتش آمریکا

اولین فاز آزمایشی RCV ماه مارس سال آینده (اسفند ماه امسال) در کلورادو انجام می‌شود و در آن دو MET-Ds و چهار RCV حضور خواهند داشت. هر MET-Ds توسط یک راننده، یک تیرانداز و چهار سرباز کنترل می‌شود و آن‌ها هدایت یک جفت RCV را برای انجام مانور به عهده خواهند داشت. مرکز سیستم‌های خودرویی ارتش و تیم خودروهای چندکاره رزمی پیشرفته نتایج این رزمایش را بررسی خواهند کرد و برای بهبود عملکرد این خودروها در آزمایشات آینده اصلاحات لازم را روی آن انجام می‌دهند.

فاز بعدی رزمایش بزرگتر خواهد بود و دو ماه بعد از اولین رزمایش، یک جوخه پیاده نظام RCV ها را در اروپا آزمایش خواهند کرد. یک تست دیگر هم اواخر سال 2021 انجام خواهد شد که در آن 6 فروند MET-Ds و 4 فروند RCV مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

ارتش آمریکا مدت زیادیست که در حال توسعه خودروی رزمی رباتیک زرهی است اما خودروهایی که در این رزمایش‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرند تجهیزات نهایی مورد استفاده در جنگ‌ها نیستند. در واقع این ادوات برای این طراحی شده‌اند که نحوه هدایت آن‌ها توسط سربازان مورد آزمایش قرار بگیرد و اپراتورها برای بهترین استفاده از آن‌ها آماده شوند. در این صورت می‌توان بدون فرستادن مستقیم سربازان به میدان نبرد از این ادوات رباتیک برای مبارزه استفاده کرد.

ارتش آمریکا در حال حاضر به توسعه یک پلتفرم جدید برای RCV مشغول است و چند ماه پیش هم آن را آزمایش کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید