هشدار فرانسه به انگلیس در مورد آمریکا

کدخبر: ۲۹۹۶۸۹
رئیس جمهور فرانسه در جریان سفر نخست وزیر انگلیس به پاریس نسبت به تحت سلطه قرار گرفتن لندن از سوی واشنگتن هشدار داد.
هشدار فرانسه به انگلیس در مورد آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، همزمان با سفر «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگیس به فرانسه، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه پیش از دیدار با «بوریس جانسون»، هشدار داد که خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا ممکن است این کشور را به «شریک زیر دست» آمریکا و دولت تحت سلطه این کشور تبدیل سازد.

رئیس جمهور فرانسه که در جمع خبرنگاران حضور داشت، با هشدار نسبت به تبعات منفی برگزیت سخت اظهار داشت نتایج برگزیت سخت را نمی‌توان با عقد توافقات تجاری با دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جبران کرد.

به گفته ماکرون، انگلیس قربانی اصلی سناریوی برگزیت سخت خواهد بود و لندن در صورت پیگیری این سناریو، در نهایت به دولت پیرو و زیر دست آمریکا تبدیل خواهد می‌شود.

ماکرون همچنین اظهار داشت که مردم انگلیس به اینکه این کشور به دولت تحت سلطه ترامپ تبدیل شود، رأی نداده‌اند.

اظهارات رئیس جمهور فرانسه در شرایطی مطرح شده که دولت ترامپ حمایت خود ار از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا اعلام کرده و حتی انعقاد توافق تجارت آزاد با لندن را به پس از خروج از اتحادیه اروپا موکول کرده است.

پیشتر رسانه‌های اروپایی گزارش داده بودند که قصد بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس از دیدار با رئیس جمهور فرانسه و پس از آن صدراعظم آلمان، اتمام حجت با آنها درباره برگزیت است.

در همین ارتباط نیز روزنامه ساندی تایمز گزارش داده است که انگلیس در صورت خروج از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به یک توافق انتقالی، با کمبود سوخت، دارو و موادغذایی روبرو خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید