بوریس جانسون پایش را روی میز ماکرون گذاشت +عکس

کدخبر: ۲۹۹۷۵۰
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر انگلیس در زمان ملاقات با رئیس‌جمهوری فرانسه پای خود را روی میز کوچک یکی از دفاتر کاخ الیزه گذاشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز عکس و فیلم این حرکت غیرمعمول دیپلماتیک را با عنوان «احساس بودن در خانه خود» منتشر کرده است.

این خبرگزاری درباره این رفتار نخست‌وزیر محافظه‌کار انگلیس نوشت: بوریس جانسون که هرگز در دوره حیات سیاسی خود از دلقک‌بازی شرم نکرده، در زمان حضور خبرنگاران در یکی از اتاق‌های کاخ الیزه با آن‌ها شوخی می‌کرد و برای مدت کوتاهی پای خود را روی یکی از میزها دراز کرد.

دقایقی پیش از ثبت این «بی‌نزاکتی سیاسی»، امانوئل ماکرون ضمن رد تجدید نظر کلی در توافق بریگزیت تأکید کرده بود که مدت زیادی تا مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باقی نمانده است.

پادرازی بوریس جانسون در حضور ماکرون، واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخته است.

این ماجرا در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های فرانسه به شدت جنجالی شده است. در حالی که بسیاری از کاربران به ویژه در توییتر این حرکت بوریس جانسون را توهین به فرانسه و ماکرون دانسته‌اند، روزنامه پاریزین، نزدیک به راست‌های میانه روی فرانسه ماجرا را به نقل از تام راینر، خبرنگار اسکای نیوز به شکل دیگری روایت کرده است. بنا بر این روایت، ماکرون در همان زمان توضیح می‌داده که با توجه به اندازه این «میز عسلی» می‌توان پا را روی آن دراز کرد.

نخست‌وزیر انگلیس هم بلافاصله پس از شنیدن این جمله، پایش را برای لحظاتی روی میز می‌گذارد. پاریزین نتیجه گرفته که این حرکت «توهین‌آمیز» نبوده است.

بوریس جانسون در زمان تصدی شهرداری لندن، وزارت خارجه دولت محافظه‌کار ترزا می و پس از آن، کم‌حاشیه نبوده است.

رئیس‌جمهوری فرانسه در دیدار با جانسون گفت که فرصتی برای تغییر کامل توافقنامه بریگزیت نیست.

اتحادیه اروپا ۳۱ اکتبر یعنی حدود دو ماه دیگر را زمان نهایی خروج بریتانیا از این اتحادیه تعیین کرده است و دولت ترزا می نتوانست طرح پیشنهادی‌ خود درباره چگونگی خروج را به تصویب پارلمان برساند.

ماکرون گفت: صراحتا می‌گویم که در طول یک ماه پیش رو، ما توافقنامه خروجی که از اصول توافق قبلی عدول کند، نخواهیم داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید