شکایت نمایندگان مجلس از دولت به دیوان محاسبات

کدخبر: ۲۹۹۹۳۴
اقتصادنیوز: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از شکایت تعدادی از نمایندگان به دیوان محاسبات از دولت برای اجرا نکردن قوانین مصوب پارلمان خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سیدمهدی فرشادان عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دولت برای اجرا نکردن قوانین مصوب مجلس، گفت: طبق اطلاعی که به دست آورده‌ایم، دولت متأسفانه اغلب مصوبات مجلس را اجرا نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه دولت، مصوبات مجلس را به صورت دلخواه خودش اجرا می‌کند، اظهار داشت: بعضا مشاهده شده که مجلس در مواردی، از جمله بودجه‌های سنواتی مصوباتی دارد، اما دولت با توجیه اینکه توان اجرای آنها را ندارد، آیین‌نامه‌های مربوطه را تصویب نمی‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: ضررهای ناشی از اجرا نکردن قانون بیشتر از اجرا کردن قوانین ناقص است، شاید در برخی موارد مصوبات و قوانین مجلس واقعا دارای اشکالاتی باشد، اما این دلیلی بر اجرا نکردن آنها از سوی دولت نیست.

فرشادان ادامه داد: دولت می‌تواند برای اصلاح قوانین مجلس، لوایحی ارائه کند تا مصوبات اصلاح شود، نه اینکه با توجیه اینمه مصوبات غیرکارشناسی و ناپخته است، آنها را اجرا نکند، این برای کشور اسیب‌زاست.

وی اضافه کرد: بر همین اساس، تعدادی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به دیوان محاسبات، شکایت خود را از دولت درباره اجرا نکردن قانون اعلام کرده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم دیوان محاسبات به موضوع شکایت نمایندگان رسیدگی کرده و نظر کارشناسی و قانونی خود را اعلام کند؛ تخطی از اجرای قانون برای کشور پسندیده نیست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید