اعضای تیم ملی فوتبال ایران چه کسی را بابا صدا می‌کردند

کدخبر: ۳۰۰۱۰۹
اقتصادنیوز: سرمربی پیشین تیم ملی ایران در مصاحبه‌ای احساسی با روزنامه آبولا پرتغال ضمن تحسین «مهدی طارمی» بابت درخشش در لیگ پرتغال، خاطره‌ روزهای حضور در تیم ملی ایران را با خاطره‌ای تازه کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا همه ما تساوی عجیب دیدار تیم‌های پرتغال و ایران را در رقابت‌های جام جهانی سال گذشته در روسیه به یاد داریم و بی‌شک هیچکس دلهره و تشویش ایرانی‌ها را در لحظات پایانی بازی از یاد نخواهد برد.

گل تساوی‌بخش ایرانی‌ها در آن بازی تاثیری به حال پرتغال نداشت و ساکنان جزیره ایبری خود را در یک هشتم می‌دیدند اما آخرین صحنه بازی دورنمای حذف را به مردمک چشم پرتغالی‌ها خیلی نزدیک کرد؛ جایی که «مهدی طارمی» در یک قدمی دروازه توپ را به تور کنار دروازه کوبید؛ در صورتی که طارمی آن توپ را تبدیل به گل می‌کرد آنگاه این ایران بود که به جای پرتغال به همراه اسپانیا راهی مرحله یک هشتم نهایی می‌شد.

 

این نخستین باری بود که پرتغالی‌ها نام مهدی طارمی را با دلهره می‌شنیدند اما یک سال و ۲ ماه بعد از آن صحنه هیجان‌انگیز، مهاجم ایرانی در بازی ریوآوه مقابل آوس تنها در ۴۲ دقیقه هت‌تریک کرد و کشوری فوتبالی را به زانو در آورد.

مرد ایرانی در نخستین بازی خود در لیگ پرتغال بدون هیچ تجربه قبلی بازی در اروپا، سه گل به ثمر رساند! اتفاقی چشمگیر البته نه برای «کارلوس کی‌روش»!

 

سرمربی پیشین تیم ملی ایران در مصاحبه با روزنامه آبولا چاپ لیسبون اظهار داشت: مهدی طارمی بازیکن بزرگی است که پتانسیل بازی کردن و درخشش در اروپا را دارد؛ او برای چهار، پنج سال بازیکن ثابت ترکیب تیم ملی بود.

کی‌روش هیچ شکی ندارد که ریوآوه در مورد طارمی انتخاب درستی کرده و در این خصوص تاکید کرد: امیدوارم او موفق شود، او استحقاق همه چیز را دارد و بازیکن و انسانی فوق العاده است؛ هرگز شکی نداشتم که در ایران بازیکنان فوق‌العاده‌ای وجود دارد؛ بابت این لحظه احساس غرور می‌کنم و از او بابت تمام کارهایی که برای من انجام داد، سپاسگزارم.

سرمربی پرتغالی پیشین تیم ملی ایران ادامه داد: طارمی و سایر بازیکنان مرا"پدر" صدا می‌زدند؛ چیزی که مرا کمی دستپاچه می‌کرد اما آن را هرگز از یاد نخواهم برد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید