دستیاران ارشد ترامپ عنوان کردند؛

تلاش مکرون برای انزوای ترامپ در نشست G7

کدخبر: ۳۰۰۱۱۱
اقتصادنیوز؛ دستیاران ارشد دونالد ترامپ با ابراز نارضایتی از نحوه میزبانی فرانسه، امانوئل مکرون را متهم به تلاش برای در تعارض قرار دادن آمریکا و منزوی ساختن رئیس جمهور این کشور در نشست گروه هفت کردند.
تلاش مکرون برای انزوای ترامپ در نشست G7

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، دستیاران ارشد دونالد ترامپ با ابراز نارضایتی از نحوه میزبانی امانوئل مکرون از اجلاس سران گروه هفت در شهر پاریس، او را متهم به تلاش برای در تعارض قرار دادن آمریکا و منزوی ساختن رئیس جمهور این کشور در این اجلاس با تمرکز بر مسائل مورد اختلاف میان واشنگتن و پاریس نظیر تغییرات آب‌وهوایی کرده‌اند.

دونالد ترامپ و امانوئل مکرون همزمان با آغاز اجلاس گروه هفت در شهر بیاریتز فرانسه، یک ناهار کاری با یکدیگر صرف کردند تا نشان دهند "دوستی" آنها همچنان ادامه دارد. با این حال بر اساس گزارش‌های متعدد ظاهراً مقامها و دستیارها در دولت ترامپ نسبت به این دعوت مکرون از ترامپ به صرف این ناهار خرسند نیستند.

ترامپ ساعاتی بعد از اظهاراتش در متهم کردن مکرون به "حماقت" به سبب تصمیمش در اعمال مالیات بر شرکتهای فن‌آوری و اینترنتی آمریکا که در فرانسه فعالیت دارند و تهدید به تلافی این اقدام با اعمال تعرفه بر شرابهای صادراتی فرانسه، در اظهاراتی از آنچه که "روابط خیلی خوب" با مکرون خواند تحسین کرد.

طبق گزارش نشریه نیویورک تایمز، ناهار کاری میان روسای جمهور فرانسه و آمریکا در حالی در هتلی در شهر بیاریتز برگزار شد که ظاهرا دستیاران کاخ سفید از آن اطلاعی نداشتند و این اتفاق باعث بروز اختلاف و مناقشه در تیم اطرافیان ترامپ شده است.

نیویورک تایمز گزارش کرد، مقامهای ارشد دولت آمریکا متقاعد شدند که امانوئل مکرون به دنبال "بازی دادن مخاطبان داخلی" خود با تاکید کردن بر مسائلی نظیر تغییرات آب‌وهوایی، درآمد، و برابری جنسیتی همزمان با ادامه اعتراضات جنبش جلیقه زردها در این کشور است. با این حال طرف آمریکایی انتظار داشت، فرانسه بیشتر تمرکز خود را بر مسائلی نظیر امنیت ملی و رکود اقتصادی بالقوه قرار داده باشد.

به نوشته نیویورک تایمز، برخی از دستیاران ترامپ، اظهار نگرانی کردند که ترامپ دارد به اقتصاد آمریکا آسیب وارد می‌کند و در حال وارد کردن ضرور و زیان پایدار به شانسش برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری است.

بلومبرگ در این میان گزارش کرد، مقامهای آمریکایی که نامشان را فاش نکردند گفتند، طرف فرانسوی تلاش کرده تا رئیس جمهور آمریکا را با تمرکز بر مساله تغییرات آب‌وهوایی شرمسار کند؛‌مساله ای که ترامپ با آن مخالفت کرده و یک "حقه" خوانده است.

یک مقام دولت آمریکا به گابی اور، خبرنگار رسانه پلتیکو برای امور کاخ سفید گفت: دیدگاه ما این است که فرانسه تلاش داشته تا مسائل دیگری به دور از موضوعات مربوط به اقتصاد جهانی، امنیت ملی و تجارت را مطرح کند و آنها تلاش می‌کنند در داخل گروه هفت شکاف به وجود بیاورند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید