در آخرین روز نشست G7؛

ترامپ: درباره ایران پیشرفت زیادی حاصل شد

کدخبر: ۳۰۰۲۸۱
اقتصادنیوز؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با مثبت ارزیابی کردن فضای عمومی اجلاس گروه 7، مدعی شد که در موضوع ایران پیشرفت زیادی حاصل شده است.
ترامپ: درباره ایران پیشرفت زیادی حاصل شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت اعضای «گروه ۷» در موضوع ایران اتحاد زیادی داشته‌اند و در این پرونده پیشرفت بسیاری حاصل شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا که در سومین و آخرین روز نشست سران گروه ۷ در شهر «بیاریتز» فرانسه در نشست مشترک با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان صحبت می‌کرد، درباره فضای عمومی بحث‌های سران هفت کشور صنعتی، گفت: «خیلی خوب بود، البته هنوز تمام نشده و چند نشست دیگر هم باقی مانده است. اما ما اتحاد فوق‌العاده‌ای داشتیم، حتی [در ارتباط] با ایران. در موضوع ایران پیشرفت زیادی انجام شد و کم و بیش به یک جمع‌بندی رسیدیم. بزرگترین بخش این جمع‌بندی این بود که ایران نمی‌تواند تسلیحات اتمی داشته باشد.»

ترامپ: در «گروه ۷» درباره ایران اتحاد زیادی داشتیم و بسیار پیشرفت کردیم

وی در ادامه نشست گروه هفت را «بسیار موفق» توصیف کرد.

مرکل نیز در این نشست گفت در مورد ایران بحث‌های سازنده‌ای با آمریکا صورت گرفته، اما تا حصول توافق نهایی در این موضوع راهی طولانی باقی مانده است.

در جریان نشست گروه هفت، ایران یکی از موضوعات اصلی مورد بحث بوده است. روز گذشته «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در سفری که از قبل اعلام عمومی نشده بود، به محل برگزاری این نشست رفت. ترامپ امروز گفت بر خلاف گزارش‌های رسانه‌ای، دعوت از ظریف، با تایید او صورت گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید