واکنش وزیر ورزش به تهدید خبرنگاران از سوی تاج

کدخبر: ۳۰۰۳۴۸
اقتصادنیوز :وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه حق خبرنگاران است که هر پرسشی را می‌خواهند مطرح کنند، گفت: رسانه های ورزشی رکن پنجم پیشرفت ورزش کشور هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مسعود سلطانی‌فر با بیان اینکه حق خبرنگار است که هر سوالی را می‌خواهد مطرح کند، اظهار کرد: حق طرف مقابل هم این است که هر پاسخی می‌خواهد بدهد و حتی پاسخ ندهد و به طور حتم هیچ فردی، مسئولان را از این جهت که پاسخ خبرنگار را نداده است سرزنش نمی‌کند.

وی ادامه داد: فدراسیون‌ها، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک، ارکان ورزش کشور هستند و معتقدیم که رسانه‌های ورزشی رکن پنجم پیشرفت ورزش کشور هستند و ما انتظار همراهی و نقد منصفانه داریم تا با درج اخبار غلط یا اخبار کذب که صرفا ناشی از شنیده‌هاست بهانه به دست بیگانگان ندهیم.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه فدراسیون‌ها و مدیران مختلف ورزش کشور خود را پاسخگو می‌دانند و باید پاسخگو باشند، اظهار کرد: نه تنها در عرصه ورزش بلکه در هیچ عرصه‌ای ادبیات تند و تهدیدآمیز را نمی‌پذیریم و باید بدانیم که در دنیای گفت‌وگو و نقد منصفانه قرار داریم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه اگر قرار باشد کسی بی‌مورد مته به خشخاش بگذارد موجب واکنش طرف مقابل می‌شود، گفت: آزادی، نه گرفتنی و نه دادنی است بلکه آموختنی است و از کف خیابان و با مشت گره‌کرده حاصل نمی‌شود بلکه آزادی از درون کتابخانه‌ها، محافل عملی و جلسات بحث و گفت‌وگو به دست می‌آید.

وی افزود: جامعه باید به بلوغ برسد تا بتواند آزادی را به معنای واقعی محقق و در شئونات مختلف جامعه پیاده کند.

  روز گذشته (یکشنبه) مهدی تاج - رئیس فدراسیون فوتبال - تهدید کرده بود که این فدراسیون خبرنگارانی که در نشست‌های خبری لیگ، سوال‌های بی‌ربط بپرسند را تا چهار سال از فعالیت در فوتبال محروم خواهد کرد؛ مسئله‌ای که با واکنش‌های مختلفی از سوی رسانه‌ها همراه شده است و در نهایت وزیر ورزش را نیز به واکنش وا داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید