موضع‌گیری اتحادیه عرب علیه آمریکا

کدخبر: ۳۰۰۴۹۱
اتحادیه عرب تصمیم وزارت خارجه آمریکا برای حذف نام فلسطین از لیست کشورهای غرب آسیا را «اقدام خصمانه جدید» ایالات متحده خواند و گفت که این اتحادیه «در مقابل این اقدام در محافل بین‌المللی خواهد ایستاد».
موضع‌گیری اتحادیه عرب علیه آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، اتحادیه عرب روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای به حذف نام فلسطین از لیست مناطق شناسایی غرب آسیا در وب‌سایت وزارت خارجه آمریکا واکنش نشان داد و آن را «اقدامی خصمانه» خواند.

در این بیانیه آمده که «اقدام آمریکا در حذف نام فلسطین از لیست کشورهای خاورمیانه، اقدام خصمانه جدید این کشور است که به سلسله اقدامات خصمانه آن علیه فلسطین افزوده شده است».

به گزارش شبکه خبری تی‌ار‌تی، اتحادیه عرب تاکید کرد که «در محافل بین‌المللی، با اینگونه اقدامات خصمانه مقابله خواهد کرد».

کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که وزارت خارجه آمریکا نام تشکیلات خودگردان را از لیست شناسایی مناطق در منطقه غرب آسیا حذف کرده است.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا پیشتر از اصطلاح «اراضی فلسطینی» برای دولت فلسطین استفاده می‌‎کرد، سپس آن را به «اراضی تشکیلات خودگردان» تغییر داد و در نهایت آن را حذف کرد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان گفت که حذف اصطلاح اراضی فلسطینی و تشکیلات خودگردان در وب‌سایت وزارت خارجه آمریکا تغییری در واقعیت ایجاد نمی‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان آمده است: عدم به رسمیت شناختن ملت فلسطین و خاک وطنش توسط اسرائیل، منجر به لغو موجودیت ملت فلسطین نخواهد شد همانطور که عدم شناسایی تشکیلات خودگردان توسط وزارت خارجه آمریکا و حذف نام اراضی تشکیلات خودگردان از لیست دولت‌ها و مناطق منجر به لغو موجودیت آن نمی‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید