واکنش واعظی به احتمال دیدار روحانی و ترامپ

کدخبر: ۳۰۰۵۷۸
اقتصادنیوز: رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به مطرح شدن مباحثی پیرامون ملاقات با مسئولان ایران از سوی آمریکایی ها گفت: ملاقات برای ملاقات مشکلی را حل نمی‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت،گفت: برای رفاه مردم ایران، روابط خارجی باید بتواند تأمین کننده نیازمندی های کشور باشد.

وی متذکر شد: بر همین اساس است که ما طی چند هفته گذشته با فرانسه گفتگوها و دیدارهایی را داشته و برنامه هایی را در پیش گرفته ایم تا از این طریق بتوانیم حقوق ایران در برجام را محقق کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه همچنین باید تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان برداشته شود، تصریح کرد: یکی از هدف گذاری هایی که در سفرهای آسیایی و اروپایی وزیر امور خارجه کشورمان شده این است که وی بتواند در دیدارهای خود گام های اساسی را برای این هدف یعنی رفع تحریم های ظالمانه علیه ایران بردارد.

واعظی با اشاره به اینکه آمریکایی ها مطالبی را در بحث ملاقات با مسئولان کشورمان مطرح می کنند، تأکید کرد: ما همواره گفته ایم که ملاقات برای ملاقات مشکلی را حل نمی کند و ملاقات باید برای یک هدفی باشد و تا زمانی که اعتماد نداشته باشیم اهدافی که دنبال می کنیم محقق می شود، صحبت از ملاقات کردن صحیح نیست.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا باید ابتدا اشتباه خود برای اعمال تحریم علیه ایران را اصلاح کند، سر میز ۱+۵ بازگردد و به توافقات صورت گرفته پایبند باشد تا مردم ایران و جمهوری اسلامی از همه مزایای برجام بهره مند شوند و سپس وارد بحث دیگری شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید