وقت اعتراف به شکست ائتلاف عربستان در یمن است

کدخبر: ۳۰۰۹۲۳
عضو پارلمان وابسته به دولت مستعفی منصور هادی در یمن، در گفت‌وگوی زنده گفت که تاریخ مصرف ائتلاف عربستان سعودی در یمن تمام شده و این دولت با انصارالله در هرجایی که باشد حتی در ایران، مذاکره خواهد کرد.
وقت اعتراف به شکست ائتلاف عربستان در یمن است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، «عصام شریف»، عضو شورای یمنی (پارلمان وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی) و رئیس حزب «کنگره مردمی یمن» (المؤتمر الشعبی الیمنی، شاخه الحدیده)، گفت که ائتلاف عربستان سعودی در یمن شکست خورده و کارایی خود را از دست داده است.

او جمعه (هشتم شهریور) در گفت‌وگوی زنده با شبکه تلویزیونی «الحدث» عربستان سعودی (زیر مجموعه شبکه العربیه) گفت که «دیگر وقت آن رسیده است که به دنیا اعتراف کنیم که این ائتلاف در یمن شکست خورده است و آن تفکری که این ائتلاف به خاطر آن به یمن آمد (لشکرکشی کرد)، فاقد اعتبار و ارزش است و این تفکر دروغ بزرگی است».

شریف گفت که دیگر نمی‌توان یمنی‌ها را متقاعد کرد که این ائتلاف برای بازگرداندن آنچه که «دولت قانونی» است، به یمن لشکرکشی کرده است.

منصور هادی استعفا دهد

این مقام یمنی از منصورهادی، رئیس جمهور دولت مستعفی یمن خواست که به شکست ائتلاف عربستان سعودی و اماراتی در یمن اعتراف کرده و از قدرت کناره‌گیری کند. عصام شریف افزود: «رئیس منصور هادی باید به مردم یمن حقایق را بگوید».

او در گفت‌وگوی زنده خود شدیدا به عربستان و امارات تاخت و گفت که پنج سال است که از «ابتکار عمل خلیجی» در یمن دم می‌زنند ولی الآن از «ابتکار عمل سعودی» که خواهان گفت‌وگو بین دولت هادی و شورای انتقالی جنوب (مورد حمایت امارات) هستند. این مقام یمنی ادامه داد: «صنعاء چه شد؟ مبارزه با انصارالله حوثی و ریشه‌کن کردن آن‌ها چه شد؟».

ایران در یمن نه حضور دارد و نه طرحی

مجری شبکه الحدث در ادامه برای اینکه سخنان ضد سعودی و ضد اماراتی رئیس کنگره مردمی یمن را به سمت ایران متوجه کند، از او می‌پرسد: «آیا این ائتلاف نبود که به شما و دولت قانونی (منصور هادی) طی سال‌های گذشته جهت مقابله با طرح حوثی‌ها و ایران در یمن کمک کرد؟».

عصام شریف در پاسخ به این سؤال انحرافی او می‌گوید: « نه ایرانی در یمن وجود دارد و نه نقشه ایرانی. امروز این امارات است که کشور ما را اشغال کرده و نیروهای ما را بمباران می‌کند ».

او بار دیگر به عربستان سعودی حمله می‌کند و می‌گوید «این کشور در برابر اقدامات امارات ساکت ایستاده و موضع مردّدی اتخاذ می‌کند؛ عربستان سعودی چنان رفتار می‌کند که گویی "داور بازی فوتبال" است. انگار نه انگار که این کشور (عربستان سعودی) یک کشور مهم در ائتلاف نظامی است. این عربستان سعودی بود که پای امارات را به کشور ما باز کرد».

آمریکایی‌ها آشکارا از حملات امارات حمایت کرده‌اند

عضو شورای یمنی در ادامه از موضع وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در حمایت از این حملات شدیدا انتقاد کرد و گفت که واشنگتن در بیانیه حمایتی خود از ابوظبی گفته است که «هر کشوی می‌تواند برای حمایت از منافع و مصالح خود دست به تحرکات بزند». او گفت: « ما در برابر این ائتلاف بین‌المللی هستیم که آنچه که امارات در جنوب یمن انجام می‌دهد، برای حفظ منابع خود است و مقابله با تروریست و تروریسم دروغی بیش نیست ».

عربستان سعودی فقط با رسانه‌هایش از هادی حمایت می‌کند

عصام شریف در مورد ادعای مجری شبکه سعودی که ائتلاف سعودی از دولت هادی در پنج سال گذشته حمایت کرده، می‌گوید که ریاض فقط با شبکه‌های تلویزیونی خود مانند الحدث و العربیه حمایت می‌کند ولی در صحنه نبرد، این امارات است که نیروهای دولت هادی را بمباران می‌کند.

مذاکره با انصارالله در تهران

عضو شورای یمنی در ادامه سخنان خود، از صدور بیانیه‌ها از داخل عربستان سعودی انتقاد کرد و گفت: « از صدور بیانیه‌ها و سخن گفتن‌ها خسته شدیم. ما عمل می‌خواهیم نه حرف. ائتلاف [سعودی و اماراتی] یمنی‌ها را به حال خود رها کند. ما به دیدار عبدالملک الحوثی [رهبر انصاراله یمن] خواهیم رفت ولو اینکه این دیدار در تهران باشد ».

او ادامه داد: « اگر برادران عربی که ما آن‌ها را برای نجات ما به یمن آوردیم [جلوی امارات را نگیرند] ما برای مذاکره و دیدار با عبدالملک حوثی هرجا که باشد خواهیم رفت ».

مجری شبکه الحدث در واکنش به این حرف‌های شریف می‌گوید آیا نمی‌ترسید که این اظهارات شما و مذاکره با انصارالله، آن هم در تهران، از سوی برخی «ناسپاسی» و نادیده گرفتن کمک‌های ائتلاف سعودی قلمداد شود که رئیس کنگره مردمی یمن (شاخه الحدیده) با عصبانیت جواب می‌دهد: «هر برداشتی می‌خواهند داشته باشند. شما تصاویر کشته‌ها [حمله امارات را ببینید. وارد بیمارستان شده‌اند و مردم را ذبح کرده‌اند. از آسمان بمب سرشان ریخته‌اند».

مجری الحدث در ادامه به بهانه اینکه وقت برنامه پایان یافته، حرف‌های این مقام یمنی را قطع می‌کند و به برنامه پایان می‌دهد.

وزارت دفاع دولت هادی دیروز بعد از حملات هوایی امارات، ضمن محکوم کردن این گونه حملات از کشته و زخمی شدن 300 نیروی تحت امر منصور هادی خبر داد. حمله هوایی امارات به این نیروها زمانی رخ داد که کاروان نیروهای منصور هادی در حال پیشروی و حرکت به شهرهای عدن و زنجبار بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید