تویوتا خط تولید انگلیس را تعطیل کرد

کدخبر: ۳۰۱۰۵۰
اقتصادنیوز :شرکت خودروساز ژاپنی تویوتا برنامه دارد تا ساخت خودروهایش را در کارخانه‌های انگلیس خود را متوقف کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ، شرکت‌های خودروسازی یکی از مخالفان اصلی برگزیت در انگلیس هستند و دلیل اصلی مخالفت آنها مشکلاتی است که برای دسترسی به قطعات خودرو بعد از برگزیت در انگلیس به وجود خواهد آمد.

توقف خط تولید تویوتا تنها یک هفته به طول خواهد انجامید. یکی از کارکنان شرکت خودروسازی تویوتا در دربیشایر می گوید:" خط تولید در این شرکت خودروسازی قرار است از ۱ نوامبر تا یک هفته متوقف شود."

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در این خصوص به مردم انگلیس قول داده است که این کشور در ۳۱ اکتبر آینده اتجادیه اروپا را ترک خواهد کرد و این اتفاق چه با توافق بروکسل و چه بدون توافق آن رخ خواهد داد.

تویوتا در سال گذشته بیشتر از ۸ درصد بازار خودرو انگلیس را در دست گرفت و تنها در همان سال ۱ میلیون ۵۲۰ هزار خودرو فروخت و حال در حال وقفه انداختن در ادامه روند تولید خود است.

سخنگو این کمپانی خودروسازی می گوید:" ما در روز اول برگزیت تولید را متوقف خواهیم کرد و ادامه روند تولید را به هفته بعد از آن موکول خواهیم کرد."

وی در ادامه افزود:" ما برای کاهش ضرر، تولید خودرو را در این چند روز متوقف خواهیم کرد و باید دید پس از آن چه پیش خواهد آمد و انگلیس در چه وضعیتی قرار خواهد گرفت."

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید