سید حسن نصرالله:ساقط کردن پهپادهای رژیم صهیونیستی حق ما است

کدخبر: ۳۰۱۰۷۷
اقتصادنیوز :دبیرکل حزب الله لبنان شنبه شب در سخنرانی خود بمناسبت ماه محرم الحرام، پیرامون آخرین تحولات از جمله تجاوز پهپادی اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان صحبت کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شنبه شب به مناسبت ماه محرم الحرام سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی شنبه شب خود گفت: بدون شک لبنان از یکشنبه گذشته وارد مرحله جدید و وضعیت ویژه ای شده است و دشمن اسرائیلی نیر در کل منطقه در حالت آمادگی است.

سید حسن نصرالله از مواضع مقامات لبنانی در خصوص تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به این کشور تمجید کرده و گفت: وحدت ملی لبنان و مواضع رئیس جمهور، رئیس مجلس، نخست وزیر و شورای عالی دفاع را می ستاییم.

وی افزود: در خصوص این موضوع و تجاوز شمردن آن به لبنان اجماع ملی وجود دارد و پس از آن نوبت تثبیت حق لبنان برای واکنش است. موضع رسمی و مردمی لبنان بسیار حائز اهمیت است چرا که دشمن سعی بر سوء استفاده از این موضوع برای تحریک مردم علیه مقاومت دارد.

دبیرکل حزب الله در ادامه به موضوع حملات پهپادی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت اشاره کرد و گفت که واکنش به این تجاوز از لبنان صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: واکنش به ضرورت از مزارع شبعا انجام نخواهد شد و ممکن است از این مزارع یا هر جای دیگری باشد. ساقط کردن پهپادهای رژیم صهیونیستی حق ما است.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: اسرائیل باید بداند که آسمان لبنان به روی پهپادهایش باز نیست و مقاومت شرایط و زمان و مکان هدف قرار دادن پهپادهای اسرائیلی در آسمان لبنان را تعیین می کند.

وی همچنین تاکید کرد که مقاومت در چارچوب یک عملکرد و تاتکیک مشخص و بر اساس اراده و خواست خود زمان و مکان و شرایط مناسب برای واکنش را انتخاب می‌کند.

سید حسن نصرالله درباره حملات پهپادی اخیر رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت گفت: پهپاد اول و دوم برای انجام ماموریت‌های انفجاری بود. دو پهپاد حامل مواد منفجره سقوط می‌کنند، اما پهپاد دیگر رژیم صهیونیستی می‌آید و اهداف مشخص را بمباران می‌کند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: در مکان سقوط دو پهپاد اسرائیلی در ضاحیه جنوبی هیچ کارخانه موشک نقطه زنی وجود نداشته است. نتانیاهو سعی دارد از دستاویز موشک های نقطه زن به عنوان بهانه ای برای تجاوز به لبنان و شکستن قواعد درگیری استفاده کند.

وی ادامه داد: ما موشک های نقطه زن به اندازه کافی در اختیار داریم اما کارخانه تولید موشک های نقطه زن نداریم و اگر روزی این کارخانه را داشته باشیم با تمام افتخار اعلام خواهیم کرد. نتانیاهو می خواهد از طریق دستاویز موشک های نقطه زن، اسرائیلی ها را قانع کند که کار شاقی انجام می دهد و به آنها دروغ می گوید.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه واکنش حزب الله به تجاوز اسرائیل امری قطعی است، افزود: ما برای هرگونه رویارویی کوچک یا بزرگ موشک های نقطه زن در لبنان در اختیار داریم و نتانیاهو به اسرائیلی ها و جامعه بین المللی دروغ می گوید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید