انتقاد رئیس حزب کارگر انگلیس از موضع برجامی بوریس جانسون

کدخبر: ۳۰۱۵۷۳
رئیس حزب کارگر انگلیس از موضع گیری منفعلانه دولت انگلیس در قبال خروج یکجانبه آمریکا از برجام انتقاد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ در ادامه جلسه مجلس عوام انگلیس جرمی کوربین رئیس حزب کارگر (حزب مخالف دولت بوریس جانسون) درباره برگزیت گفت شاید دولت انگلیس مدعی پیشرفت در گفت و گو های برگزیت باشد اما سران اتحادیه اروپا اعلام کرده اند دولت انگلیس تاکنون از ارائه هرگونه پیشنهاد جدید خودداری کرده است.
جرمی کوربین درباره ایران نیز خطاب به بوریس جانسون گفت نخست وزیر درباره ایران کوتاهی کرده و تصمیم ترامپ برای از بین بردن یک طرفه توافقنامه هسته ای ایران را محکوم نکرده است در حالی که این توافقنامه مورد توافق بین المللی قرار گرفته بود.

وی افزود این (تصمیم ترامپ) بحران کنونی را ایجاد کرده است و اکنون این خطر احساس می شود که به سمت یک مناقشه عمیق تر سوق پیدا کند.

کوربین گفت آیا نخست وزیر در نظر دارد با شرکای اروپایی کار کند تا توافقنامه هسته ای ایران را اعاده کند و در خلیج (فارس) تنش زدایی کند؟
وی تاکید کرد حزب کارگر از طریق سازمان ملل تلاش خستگی ناپذیری می کند تا توافقنامه هسته ای ایران (برجام) بدون مذاکره دوباره به حالت نخست بازگردد و تهدیدها در خلیج (فارس) از بین برود. دیپلماسی کارآمد باید پیروز شود نه اینکه تهدیدها و جار و جنجال ها.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید