روایت علی مطهری از تلاش‌های اروپا برای ممانعت از اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی

کدخبر: ۳۰۱۶۲۴
اقتصادنیوز: عضو فراکسیون امید گفت: اگر اروپا تا روز پنجشنبه هیچ اقدام عملی نکند، قطعا این گام را در روز پنجشنبه اجرایی می‌کنیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی مطهری عضو فراکسیون امید مجلس، با اشاره به گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران، اظهار کرد: برداشتن این گام توسط ایران بستگی به رفتار اروپایی‌ها دارد و اگر آنها خواسته‌های ما را بر آورده کنند وفروش نفت ایران به حالت عادی برگردد، می‌توانیم فعلا از اجرای گام سوم صرفه نظر کنیم.

او افزود: اگر اروپا تا روز پنجشنبه هیچ اقدام عملی نکند و تنها به حرف زدن و قول دادن بسنده کند، قطعا این گام را در روز پنجشنبه اجرایی می‌کنیم.

مطهری بیان کرد: ممکن است تا پنجشنبه اتفاقاتی بیفتند، چراکه هنوز مذاکره ادامه دارد، اما اگر اروپا تا فردا هیچ کاری انجام ندهد و ما گام سوم را برداریم به نفع کشور خواهد بود، چراکه اروپا در می‌یابد که ما در هدف خود ثابت قدم هستیم.

عضو فراکسیون امید گفت: اروپایی‌ها در حال تلاش برای ایجاد گشایشی برای فروش نفت ایران هستند تا ما را از برداشتن گام سوم باز دارند، باید ببینیم که اقدام آنها ارزش آن را دارد که از اجرای گام سوم خود داری کنیم یا نه.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید