مخالف اردوغان به حدود ۱۰ سال حبس محکوم شد

کدخبر: ۳۰۲۰۱۹
اقتصادنیوز: مسئول حزب جمهوریخواه خلق در استانبول به دلیل توهین به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به ۹ سال و هشت ماه زندان محکوم شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه جمهوریت در روز شنبه، سومین جلسه رسیدگی به پرونده "جانان کفتانچی اوغلو"، رئیس تشکیلات حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در استانبول به اتهام "توهین به رئیس جمهوری ترکیه"، "توهین به جمهوری ترکیه" و "تحریک ملت به کینه و دشمنی"  برگزار و به ۹ سال و ۸ ماه حبس محکوم شد.

در کیفرخواست جانان خفتانچی‌ اوغلو به توئیت‌های وی که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ منتشر کرده بود، استناد شده است

اکرم امام اوغلو شهردار جدید استانبول در واکنش به این حکم هم حزبی‌اش گفت که از آن ناراحت اما معتقد است که این حکم در دادگاه تجدید نظر تغییر می کند.

کتی پیری، گزارشگر ویژه ترکیه در پارلمان اروپا نیز در توئیتی نوشت که این حکم «ظالمانه» است و افزود: «اردوغان انتقام پیروزی مخالفانش در انتخابات را می‌گیرد. غیرقابل قبول است.»

دادگاه تجدید نظر در شش ماه آینده حکم خود را در این زمینه صادر می‌کند. اگر حکم دادگاه تجدید نظر مورد قبول خانم خفتانچی‌ اوغلو نباشد، می‌تواند به آن در دادگاه استیناف که عالی ترین مرجع فرجام خواهی در ترکیه است اعتراض کند.

نخستین جلسه دادگاه خفتانچی اوغلو پنج روز پس از پیروزی اکرم امام اوغلو در انتخابات مجدد برای شهرداری استانبول در ماه ژوئن گذشته برگزار شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید