امام جمعه تهران: مردم جانشان از فساد به لب رسیده/ آمران به معروف باید در دانشگاه‌ها تابلو بزنند

کدخبر: ۳۰۲۰۳۶
اقتصادنیوز: رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: نجات بیماران سیاسی و اخلاقی این است که منشأ مدیریت بد را پیدا کنیم. وقتی مسئولان فاسد باشند جامعه هم فاسد می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در همایش فعالان حوزه امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه مردم از گسترش فساد ناراحت هستند، گفت: فساد در حال توسعه است. هر جا بروید مردم جانشان از فساد به لب رسیده و فریاد بر می‌آورند.

وی ادامه داد: خیلی‌ها تا پول و پارتی نداشته باشند هیچ جا آغوشی برایشان باز نیست.

 رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: رئیس قوه قضاییه دستور دهد در شهرها و مراکزی که پایگاه قضایی دایر است، قضات آموزش دیده حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مبارزه با فساد را شروع کنند و آن را از وظایف شرعی خود بدانند.

وی ادامه داد: مردم باید در برابر گناه غیرت داشته باشند، در برابر امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی دهند و گزارش‌ها ارائه کنند نه اینکه شکایت کنند تا به آنها گفته شود، شما زحمتی ندارید مدعی‌العموم خودش در این باره کار انجام خواهد داد ما باید کاری کنیم که گناه و فساد و بی‌عفتی از جامعه رخت بربندد و شهر برای فاسدان ناامن شود شما سربازان امام زمان هستید و باید هرچه زودتر دست به کار شوید زیرا فردا دیر است.

صدیقی ادامه داد: با حضور آیت‌الله رئیسی و برخورد ایشان در مبارزه با فساد، امواج امید در دل اقشار مردم خصوصا متدینان که دلشان برای کشور اسلامی می‌سوزد، جاری شده است. مردم نباید شاهد نابسامانی، تبعیض، نابرابری، کم‌کاری در نهادها و بیکاری و بی‌توجهی باشد، باید گفت این امید نشانه عنایت خداوند است.

وی خطاب به ناهیان از منکر و آمران به معروف گفت: شما مبارزان و مجاهدان در برابر شرک، فساد و هرزگی هستید. شما جایگزینان خداوند در عرصه مبارزه‌اید. رئیسی راهی را در پیش گرفته و می‌خواهد حماسه جدیدی را به وجود بیاورد. رهبری انقلاب اسلامی ما حماسه جدیدی در عالم سامان خواهد داد. فریاد حق‌خواهی برای خیزش و بیداری خفتگان صورت گرفته است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر کار خدا و رسولش است و کسانی که این کار را انجام می‌دهند باید این دو محور مدنظرشان باشد.

وی ادامه داد: ایمان و عمل صالح و ایستادگی بر حق و صبر لازمه متدینان است. آنان باید تابع خدا و پیغمبرش باشند. ما باید امر به معروف و نهی از منکر را فرهنگ‌سازی کنیم و با اعتقاد و ایمان به میدان بیاییم.

صدیقی گفت: اگر معصیت مرز و ظالم غده سرطانی باشد، بی‌تعهدی، بیماری میکروبی و ویروسی است که نیاز به درمان دارد اما قبل از آن باید ارزیابی‌های لازم صورت گیرد. اینگونه نباید بدون شناخت به میدان ورود کنیم و به جای اینکه ابرویش را درست کنیم، چشمش را کور کنیم. نجات بیماران سیاسی و اخلاقی این است که منشأ مدیریت بد را پیدا کنیم. وقتی مسئولان فاسد باشند جامعه هم فاسد می‌شود.

وی ادامه داد: باید حکمت در کار داشته باشیم و حرف را به موقع بزنیم. اینطور نباشد که وقتی کار از کار گذشته، مچ‌گیری‌ها آغاز شده، برخوردها شروع شده، موج در رسانه راه افتاده که چه کسی کجا فساد انجام داده و چه کسی برده و خورده، آن‌وقت وارد عمل شویم.

صدیقی گفت: نکته بعدی اخلاق عملی است که خودش منکر است کما اینکه گرفتار ناهنجاری باشد اما می‌تواند با برخورد درست، آن را اصلاح کرد.

وی گفت: باید با پنبه سر برید. مسیر حرکت امر به معروف باید مشخص شود. امام حسین (ع) فرمودند شعائر دین کمرنگ شده است. تابلوها را برداشته‌اند. امروز ما باید تابلو بزنیم و چراغ قرمزها را مشخص کنیم تا جامعه سامان پیدا کند. امروز فقه تعالی ما از یاد رفته است. در مدارس و دانشگاه‌ها آمران به معروف و ناهیان از منکر باید تابلو بزنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید