ترامپ خواستار منع ورود دو خبرنگار به کاخ سفید شد

کدخبر: ۳۰۲۰۹۸
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری آمریکا خواستار منع ورود دو خبرنگار روزنامه واشنگتن پست به کاخ سفید شد که مقاله‌ای انتقادی علیه وی نوشته بودند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جهموری آمریکا صبح شنبه خود را با حمله و توهین به دو خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست شروع کرد و خواستار منع ورود آنان به کاخ سفید شد.

ترامپ در پیامی توئیتری «فیلیب راکر» و «اشلی پارکر» خبرنگاران واشنگتن‌پست را «کثیف و بی‌عرضه» خطاب کرد و نوشت: [آن‌ها] نباید حتی به زمین کاخ سفید راه داده شوند، چراکه گزارش‌هایشان تهوع‌آور و جعلی است.

وی در انتهای پیام خود به انتصاب شمار زیادی از قاضی‌های فدرال در تابستان جاری توسط وی اشاره کرد که می‌تواند به نوعی تهدید علیه این خبرنگاران باشد که مقاله‌ای اعتراضی با عنوان «تابستان از دست‌رفته ترامپ» علیه وی منتشر کرده بودند.

دو خبرنگار واشنگتن‌پست در این مقاله کارنامه ترامپ در این تابستان را بررسی کرده و اقدام‌های منفی و فرصت‌های از دست رفته توسط دولت وی را برشمرده بودند که صدای رسانه‌های محافظه‌کار حامی ترامپ را درآورد.

ترامپ از زمان به قدرت رسیدن در ابتدای سال 2017 همواره با رسانه‌های جریان اصلی و لیبرال درگیر بوده و آن‌ها را «رسانه‌های اخبار جعلی» و «دشمن مردم» توصیف کرده است.

وی در اقدام مشابه دیگری در سال گذشته مجوز ورود به کاخ سفید برای «جیم آکوستا» خبرنگار ارشد شبکه خبری سی‌ان‌ان را که سیاست‌های مهاجرتی وی را به چالش کشیده بود، لغو کرد. 

رئیس جمهوری آمریکا هنگام برگزاری نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف، در اقدامی بی‌سابقه و خلاف آداب انسانی و سیاسی، میکروفون آکوستا را قطع و به وی بی‌احترامی کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید