شمار قربانیان سیگارهای الکترونیکی در ایالات متحده به 5 نفر رسید

کدخبر: ۳۰۲۱۲۱
اقتصادنیوز: طی روزهای اخیر مسئله سیگارهای الکترونیک و عدم اعتماد به این نوع محصولات به شدت در ایالات متحده داغ شده است. به خصوص پس از آن که خبر رسیده حداقل 5 نفر در ایالات متحده به علت استفاده از این نوع سیگار جان باخته اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، این پنج نفر به دلیل بیماری مرموز ریه جان خود را از دست داده اند که پزشکان فکر می کنند ممکن است در اثر استعمال سیگارهای الکترونیکی رخ داده باشد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ریوی ایالات متحده در این خصوص گفته که تعداد موارد احتمالی بیماری شدید تنفسی برای افرادی که از سیگار الکترونیکی استفاده می کنند اکنون در 33 ایالت ایالات متحده حدود 450 نفر است. درصد زیادی از افرادی که به بیماری مبتلا شده اند از محصولاتی موسوم به ویپ استفاده کرده اند و این در حالی بوده که تصور می کرده اند استفاده از این محصولات هیچ ضرری ندارد.

دکتر دانا میانه-دلمن ، از پزشکانی که در جریان این پرونده ها است می گوید:"در حالی که این تحقیق در حال انجام است ، مردم باید توجه کنند که از محصولات سیگار الکترونیکی استفاده نکنند. افرادی که از محصولاتی مثل سیگار الکترونیکی استفاده می کنند ، باید خود را از نظر علائم کنترل کنند ، به عنوان مثال ، سرفه ، تنگی نفس ، درد قفسه سینه ، تهوع و استفراغ  و فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی برای هرگونه موضوعی در مورد سلامتی خود باشند."

اما شرکت های ارائه دهنده این سیگار معتقدند همه چیز به نحوه استفاده از این سیگارها و کانالهایی که این سیگارها را می فروشند مرتبط است و ماجرای بیماری های ریوی با سیگارهای الکترونیکی استاندارد ارتباطی ندارد. نظر شما چیست؟ آیا شما هم از کاربران این نوع سیگارها هستید؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید