رئیس قوه قضاییه:

نزدیک شدن به فرهنگ عاشورا، یاس و ناامیدی در برابر مشکلات را از بین می برد /زیباترین رویش‌های عاشورا مدافعان حرم هستند

کدخبر: ۳۰۲۲۱۵
اقتصادنیوز؛ رئیسی با بیان اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب اگر از نسل اول قوی تر و بصیرتر نباشند، قطعا قدرت و بصیرتشان کمتر از نسل اول نیست، درخواست‌های مکرر جوانان برای حضور در جبهه مقاومت و رشادت‌های آنان در عرصه دفاع از حرم را از زیباترین رویش‌های عاشورا در عصر حاضر دانست.
نزدیک شدن به فرهنگ عاشورا، یاس و ناامیدی در برابر مشکلات را از بین می برد
/زیباترین رویش‌های عاشورا مدافعان حرم هستند

به گزارش اقتصانیوز به نقل از روابط عمومی قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی روز یکشنبه در مراسم سوگواری سیدالشهدا علیه السلام که با حضور کارکنان قوه قضاییه در حوزه ریاست برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: ایام عاشورا ایامی برای رشد، تکامل و ارتقای بشریت است. زیرا در این ایام، حوزه احساسی و تعقلی انسان به صورت توامان فعال است و این نقطه پیوند عقل و احساس، فرصتی بی‌نظیر برای رشد و تعالی انسان فراهم می‌کند.

وی افزود: ایمان، توکل، صبر، بصیرت و اوج عبودیت از مظاهر عالی عاشوراست و به هیچ عنوان نباید تصور کرد که واقعه کربلا یک حادثه تصادفی و عادی بوده است. این حرکت عظیم با یک برنامه ریزی دقیق صورت گرفت؛ چنانکه آثار آن تا امروز نیز باقی است.

رئیسی، عاشورای حسینی را مکتب ظرفیت‌سازی برای انسان‌ها دانست و گفت: برخی به محض آنکه با تنگنایی روبه‌رو می‌شوند، از کوره درمی‌روند و خود را می‌بازند. بسیاری از موارد خودکشی در گوشه و کنار به دلیل همین عدم ظرفیت کافی است. ارتباط نزدیک با فرهنگ عاشورا باعث می‌شود ظرفیت‌های عالی وجود انسان کشف و تقویت شود و کمتر شاهد یاس و ناامیدی در برابر مشکلات باشیم.

وی با بیان اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب اگر از نسل اول قوی تر و بصیرتر نباشند، قطعا قدرت و بصیرتشان کمتر از نسل اول نیست، درخواست‌های مکرر جوانان برای حضور در جبهه مقاومت و رشادت‌های آنان در عرصه دفاع از حرم را از زیباترین رویش‌های عاشورا در عصر حاضر دانست.

رئیس قوه قضاییه در این مراسم به ذکر مناقب اهل بیت علیهم السلام و مصائب امام حسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان پرداخت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید