دلیل مهم بیل گیتس در مورد گرم شدن زمین

کدخبر: ۳۰۲۳۵۳
​اقتصاد نیوز:بیل گیتس برای متوقف کردن روند گرم شدن زمین در حال تامین مالی یک پروژه مهندسی آب و هواست. در این روش با تشکیل یک ابر شیمیایی بزرگ در اطراف زمین روند خنک کردن آن انجام می شود.
دلیل مهم بیل گیتس در مورد گرم شدن زمین

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو،مهندسی آب و هوا ایده ای بسیار بلندپروازانه است ولی پتانسیل متوقف کردن روند گرم شدن زمین را دارد. مدل سازی هایی که توسط پژوهشگران این پروژه انجام گرفته نشان می دهد این ابر شیمیایی توانایی کاهش شدت موج های گرما و طوفان های گرمسیری و همچنین کم کردن سرعت بالا آمدن سطح آب اقیانوس ها را دارد.

برای تشکیل ابر مذکور هواپیماها از ارتفاع زیاد میلیون ها تن ذره را اطراف زمین اسپری می کنند. در نتیجه این کار یک ابر شیمیایی عظیم الجثه شکل گرفته و با بازتاب نور خورشید زمین را خنک می کند. اما تشکیل چنین ابری به همین سادگی نیست؛ تکنولوژی ایجاد آن هنوز در دست ساخت بوده و به کارگیری آن نیز تبعات سنگینی در پی خواهد داشت.

استفاده از ابر شیمیایی الگوهای آب و هوایی کشورها را تغییر خواهد داد و حتی ممکن است آسمان آبی را نیز از بین ببرد. اما تبعات هولناک تر آن خشکسالی وسیع، سیل های ویران کننده و قحطی های گسترده ای هستند که میلیون های انسان را درگیر خواهند کرد.

خبر خوب اینکه تشکیل چنین ابری چندان هزینه بر نخواهد بود. اما با توجه به اثرات مخرب تشکیل آن باید دید در آینده از این روش برای متوقف کردن گرم تر شدن زمین استفاده خواهد شد یا خیر.

روند گرم شدن زمین همچنان ادامه داشته و طبق سایت ناسا فعالیت های انسانی از چند دهه پیش تاکنون به این روند سرعت بخشیده است. در حال حاضر سطح دی اکسید کربن موجود در اتمسفر بیشتر از هر دوره دیگری در تاریخ بشر گزارش شده. گرم تر شدن فصول تنها یکی از اثرات گرم تر شدن زمین است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید