معرفی پرسودترین خودروی دنیا!

کدخبر: ۳۰۲۸۰۶
​اقتصاد نیوز:فورد و جنرال موتورز با حذف تعدادی از سدان های خود روی تولید پیکاپ ها، کراس اوورها و شاسی بلندهای سودده تر تمرکز کرده‌اند. البته این حرکت خیلی سورپرایز کننده نیست زیرا از این خودروها به عنوان گاوهای شیرده نام می‌برند اما گزارش جدید منتشر شده نشان می‌دهد که پرسودترین خودروی دنیا در واقع از نوع اسپورت و سواری است.
معرفی پرسودترین خودروی دنیا!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از  بلومبرگ، نسل جدید پورشه 911 کد 992 پرسودترین (متناسب با کلاس و ویژگی‌های خود و دیگر خودروها) خودروی دنیا در مقایسه با هر خودروی معرفی شده در سال گذشته است. البته این یک پارامتر عجیب است اما بلومبرگ می‌گوید این خودرو حدود 30 درصد از درآمد پورشه را تأمین می‌کند. این در حالی است که 911 حدود 11 درصد از فروش این خودروساز را تشکیل می‌دهد.

دلیل این امر احتمالاً برای هر فردی که با پورشه آشنا باشد سورپرایز کننده نیست. درحالی‌که قیمت پایه‌ی این خودرو برابر با 97400 دلار است اما به راحتی می‌توان با انتخاب چند آپشن همچون پکیج پریمیوم، صندلی‌های چرمی، رنگ بدنه‌ی متالیک و… بهای آن را حدود 20 هزار دلار بیشتر کرد.

همچنین نسخه‌های بی‌شماری از این خودرو تولید می‌شود. اضافه کردن سیستم چهار چرخ محرک باعث می‌شود بهای این خودرو به 104700 دلار برسد درحالی‌که مدل کابریولت هم حداقل بهای 110200 دلاری دارد.

همین‌الان پرچم‌دار خانواده‌ی 911 با نام کررا 4S کابریولت شناخته می‌شود که بهای پایه‌ی 133400 دلاری دارد. البته نسخه‌های گران‌تر این خودرو شامل 911 GT3 و توربو هم در راه هستند.

واضح است که این مدل‌های فول تر بهای بیشتری خواهند داشت. یکی از مدیران بلومبرگ هم می‌گوید:

اگر در نظر بگیریم که پورشه تعداد 10 هزار دستگاه توربو را بفروشد در واقع سود نیم میلیارد دلاری را به دست خواهد آورد.

اگرچه 911 یک گاو شیرده جذاب برای پورشه است اما جدیدترین محصول این خودروساز نسبت به سایر محصولات سود بسیار کمتری را نصیب این خودروساز خواهد کرد. درباره‌ی تایکان صحبت می‌کنیم که علیرغم داشتن قیمت پایه‌ی 150900 دلاری، انتظار نمی‌رود تا سال 2023 سوددهی خوبی داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید