الجزیره فاش کرد؛ وسعت کاخ جدید ژنرال سیسی چند برابر کاخ سفید است؟

کدخبر: ۳۰۲۹۴۵
اقتصادنیوز: شبکه الجزیره تصاویر و اطلاعاتی را از کاخ بزرگ در حال ساخت که قرار است مقر اقامت رئیس جمهوری مصر باشد، منتشر کرد.
الجزیره فاش کرد؛ وسعت کاخ جدید ژنرال سیسی چند برابر کاخ سفید است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از الجزیره، مکان این کاخ در پایتخت اداری جدید در قاهره واقع است و تصاویر نشان می‌دهد که مساحت محل اقامت رئیس جمهور به تنهایی ۵۰ هزار متر مربع است و این در حالی است که مساحت کاخ سفید تنها پنج هزار متر مربع است.

مساحت محوطه کلی کاخ با دیوارهای خارجی آن ۲.۳ میلیون متر مربع تخمین زده شده است.

مساحت بیرونی این کاخ که به عنوان فضایی برای ورودی اصلی کاخ طراحی شده است، به ۱۸۰ هزار متر مربع می‌رسد و به عبارت دیگر مساحت کلی کاخ بیش از ۲.۵ میلیون متر مربع است.

درخصوص هزینه‌های ساخت این بنا در پایتخت اداری، گفته شده که احداث یک طبقه از این کاخ حدود ۲.۲۵ میلیارد پوند برای خزانه‌داری مصر هزینه خواهد داشت که این مبلغ برای تاسیس ۱۲۵ مدرسه یا ۱۶ بیمارستان مرکزی در مصر کافی است.

در همین راستا، طی روزهای اخیر، فیلم‌هایی که محمد علی، بازیگر و پیمانکار مصری در شبکه‌های اجتماعی برای انتقاد از عبدالفتاح سیسی منتشر کرد، مورد توجه مصری‌ها قرار گرفت.

محمد علی که خودش را "فرعون کوچک مصر" توصیف کرده، اتهاماتی را علیه رئیس جمهور مصر، همسر وی و فرماندهان ارتش مبنی بر هدر دادن میلیاردها پوند از اموال عمومی برای منافع شخصی و نیز پروژه‌هایی که بدون بررسی و نتیجه اقتصادی انجام می‌شود، مطرح کرده است.

این پیمانکار مصری اعلام کرد که فرماندهان ارتش به او دستور داده‌اند که سریعاً برای ساخت کاخی به اسکندریه برود، زیرا سیسی و همسرش تصمیم گرفته‌اند عید را در آنجا سپری کنند و هزینه این کاخ به ۲۵۰ میلیون پوند می‌رسد و سپس همسر سیسی آمد و خواهان اصلاحاتی شد که هزینه آنها به ۲۵ میلیون پوند می‌رسد.

وی گفت که تمامی این هزینه تنها برای ساخت و ساز است و شامل هزینه تجهیزات و دکوراسیون نمی‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید