ماجرای لکه‌های نفتی در خلیج فارس چیست ؟ + عکس

کدخبر: ۳۰۳۰۰۶
اقتصاد نیوز:رئیس شورای اسلامی جزیره هنگام گفت: لکه‌های نفتی در آب‌ها و ساحل خلیج فارس، محیط زیست و گردشگری این جزیره را تهدید می‌کند.
ماجرای لکه‌های نفتی در خلیج فارس چیست ؟ + عکس

به گزارش اقتصاد نیوز، عباس نژاد رئیس شورای اسلامی جزیره هنگام در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان  ، اظهار داشت : لکه‌های نفتی درسطح آب‌های خلیج فارس که پس از تبخیر مواد فرار تشکیل دهنده نفت به شکل قیر به سواحل جنوبی جزیره هنگام رسیده اند، این روز‌ها ظاهر سواحل را نازیبا کرده است.

او با بیان اینکه لکه‌های نفتی در سواحل در چند روز گذشته باعث مشکلاتی برای ساکنان جزیره هنگام شده ، گفت : این لکه‌ها سبب آلوده شدن تور‌های صیادان منطقه و ایجاد مشکل برای آن‌ها شده است.

عباس نژاد افزود: این آلودگی‌ها برای مرجان‌ها و لاکپشت‌های منطقه خطرناک بوده و مانع شنا و پیاده روی گردشگران جزیره هنگام شده است.

او با اشاره به اینکه آلوده شدن سواحل جزیره بر اثر لکه‌های نفتی معضلی است که حدود سه تا چهاربار در سال اتفاق می‌افتد ، گفت: تعویض روغن شناور‌ها و نفت کش‌ها، رها کردن بشکه‌های حاوی مواد نفتی در آب‌های خلیج فارس و خالی کردن آب توازن کشتی‌ها از مهم‌ترین دلایل ایجاد لکه‌های نفتی در آب‌ها و سواحل جزره هنگام است.

جزیره هِنگام از جزیره‌های ایران در خلیج فارس است که با آبادی‌های کوچک با وسعت حدود ۵۰ کیلومتر مربع در جنوب جزیرهٔ قشم واقع شده و دارای معادن نمک و خاک و سرب است.

این جزیره در دو کیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم بوده و نُه کیلومتر طول و شش کیلومتر عرض دارد.

جزیره هنگام ۶ کیلومتر و ۳۳ مترمربع مربع مساحت دارد و به شکل مخروط ناقصی است که در کرانه‌های جنوبی جزیره قشم واقع شده‌است و فاصله آن تا بندرعباس حدود ۴۳ مایل دریایی و تا شهر قشم حدود ۲۹ مایل دریایی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید