آغاز رقابت نتانیاهو و لیبرمن در میان تدابیر شدید امنیتی

کدخبر: ۳۰۳۴۳۶
اقتصادنیوز: اسرائیلی‌ها روز سه‌شنبه (۱۷ سپتامبر - ۲۶ شهریورماه ) برای دومین بار در سال ۲۰۱۹ میلادی، برای انتخاب اعضای کرسی‌های پارلمان رژیم صهیونیستی ( کنست) به پای صندوق‌های رای می‌روند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پس از برگزاری این انتخابات در اوایل سال جاری (۲۰ فروردین ماه ) بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رهبر حزب لیکود مامور تشکیل کابینه شد اما با وجود اختلافات بسیار در میان احزاب راست افراطی در امر تشکیل کابینه ناکام ماند.

در طول تاریخ نامشروع رژیم صهیونیستی، این نخستین بار است که حزب لیکود به عنوان حزب پیروز، نتوانست تشکیل کابینه دهد.

رهبران دو حزب اصلی رژیم صهیونیستی در آخرین ساعات پیش از رأی‌گیری که در میان تدابیر شدید امنیتی صورت می گیرد، شهروندانِ مردد را به شرکت در انتخابات به سود نامزدهای مورد حمایت خود فراخواندند.

در انتخابات ماه آوریل گذشته، حزب «لیکود» به رهبری بنیامین نتانیاهو تنها یک کرسی بیش از حزب رقیب، اتحاد سیاسیِ «آبی و سفید» به رهبری «بنی گانتس»،  بدست آورد و به رغم پیروزی احزاب راست در این انتخابات، موفق به تشکیل دولت نشد.

در انتخابات گذشته، حزب لیکود و حزب رقیب آن، ائتلاف آبی- سفید، هر کدام توانستند ۳۵ کرسی در کنست یا پارلمان ۱۲۰ عضوی بدست بیاورند. اما لیکود با دیگر احزاب، ائتلاف کرد و مجموعا آنها ۶۵ کرسی را در اختیار گرفت.

رقیب اصلی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این انتخابات «بنی گانتس» ژنرال دارای درجه سپهبدی اسرائیل و بیستمین فرمانده ستاد کل فرماندهی و عملیات ارتش اسرائیل است که با تشکیل حزبی وارد سیاست شده است.

با این حال نتانیاهو سعی کرده است رقیب خود را ضعیف و بی‌تجربه نشان دهد. بنی گانتز، رقیب اصلی نتانیاهو، نیز سعی کرده روی تحقیقات مربوط به فساد در مورد نتانیاهو تمرکز کند، که هرگونه خلافی را انکار کرده است.

رقیب دیگر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این انتخابات  "آویگدور لیبرمن"  وزیر دفاع سابق و رهبر حزب «اسرائیل، خانه ما»، است. این حزب با حزب بنی گانتس، ائتلاف آبی و سفید را تشکیل داده است تا پیروز انتخابات پارلمانی این رژیم شود.

نظرسنجی ها در سرزمین اشغالی نشان می دهد که احزاب "لیکود" و "آبی سفید" در صورت برگزاری انتخابات تعداد کرسی های برابر را به دست می آورند.

براساس نظرسنجی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی حزب نتانیاهو و حزب متحد "آبی سفید" هر کدام در این انتخابات تعداد ۳۲ کرسی را به دست خواهند آورد و "اسرائیل خانه ما" که رهبری آن را لیبرمن بر عهده دارد، ۹ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی را کسب می کند.

یک نظرسنجی دیگر از موسسه "پژوهش اسمیت" نشان می دهد که در صورت برگزاری انتخابات، حزب لیکود صاحب ۳۳ کرسی و یک کرسی بیشتر از حزب میانه رو "آبی سفید" با رهبری "بنی گانتس" خواهد شد. براساس این نظرسنجی بلوک راست مجموعا ۵۷ کرسی و بلوک چپ و میانه رو ۵۵ کرسی را از آن خود می کنند.

انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی هر چهار سال یک بار برگزار می شود و در آن حدود مجموع ۴۰ حزب با هم رقابت می کنند و حزب دارای اکثریت مطلق یا ائتلافی از احزاب، نخست وزیر را معرفی می کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید