طراحی انقلابی خودروهای فولکس واگن

کدخبر: ۳۰۳۵۴۲
​اقتصاد نیوز:همان‌گونه که می‌دانید خودروهای امروزی وسایل بسیار پیچیده و جذابی هستند. وسایل چهارچرخ مدرنی که در کنار محرک بودنشان، می‌توان آن‌ها را کامپیوترهایی نامید که میلیون‌ها دستورات نرم‌افزاری روی آن‌ها سوار و پیاده‌سازی شده است.
طراحی انقلابی خودروهای فولکس واگن

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از چرخان، هر چه زمان می‌گذرد و به سمت جلوتر می‌رویم، شرکت‌های پیشتاز صنعت خودروسازی جهان، بر اساس تقاضای مشتریان خود و ایده‌های آینده‌گرایانه خود، این کدهای کامپیوتری را روزبه‌روز، پیچیده‌تر از گذشته می‌کنند. درست به همین دلیل است که می‌توان شرکت‌های خودروسازی را درواقع، همان شرکت‌های نرم‌افزاری بزرگ و پیشتاز جهانی نیز دانست.

فولکس واگن

گروه صنعتی فولکس‌واگن آلمان نیز درست در همین مسیر جهانی حرکت کرده و با انتصاب کریستین سنجر به‌عنوان مدیر بخش دیجیتال خودروها و خدمات این شرکت، قصد دارد بیش‌ازپیش این جاده را بپیماید. درواقع این شرکت بزرگ آلمانی می‌خواهد با یک حرکت انقلابی، تمامی تلاش‌های نرم‌افزاری خود را به سمت یک سیستم واحد هدایت کند.

بر اساس گفته‌های سنجر در موتورشو فرانکفورت 2019 آلمان، یکی از اهداف این شرکت، ارتقای کدهای سیستم‌های نرم‌افزاری از 10 تا 60 درصد بوده و تنها مانع این مسیر، نحوه تطابق دادن آن‌ها به‌صورت واحد برای خودروهای فولکس‌واگن است. او همچنین گفته است که کدهای نرم‌افزاری خودروها، این روزها بسیار پیچیده شده و هر سیستم کد نویسی نرم‌افزاری، به‌تمامی سیستم‌های فیزیکی برای تعامل بهتر، متصل خواهد بود.

درواقع کدهای نرم‌افزاری این روزهای برخی از شرکت‌ها و خودروها، گاهی ناکارآمد بوده و می‌تواند منابع آن‌ها را تا حدودی هدر بدهد. یک زنجیره‌ای که اکنون باید با گروه جدید نرم‌افزاری فولکس‌واگن و تحت مدیریت سنجر، شکل جدیدی به خود بگیرد. در حال حاضر شرکت فولکس‌واگن،8 پلتفرم متفاوت خودرویی دارد که در بحث نرم‌افزاری، دلیلی برای داشتن این‌همه کدهای کامپیوتری مجزا نیست. بلکه باید کدهای را تولید کرد که به‌صورت یکپارچه، در تمامی خودروها، کاربرد داشته باشد.

برای یک حرکت انقلابی و بزرگ از طرف فولکس‌واگن، این شرکت باید 10,000 نفر از کل کسانی که در حوزه نرم‌افزاری این شرکت کار می‌کنند را کاهش داده و همچنین تعداد 200 شریک نرم‌افزاری را نیز بیش‌ازپیش کمتر کند.

بر اساس گفته‌های سنجر، در حال حاضر این شرکت 60 درصد از نیازها نرم‌افزاری‌اش را خودش تأمین کرده و به دنبال یک راهکار جدید و جامع برای خودروهای آینده و جذاب خود است. اکنون فولکس‌واگن،11 میلیون خودرو بر روی پلتفرم‌های فعلی خود داشته و همچنین در حال کار، بر روی پلتفرم‌های جدید خودروهای برقی است. اگر هم این پلتفرم‌های جدید رونمایی و عرضه شوند، خودروهای قدیمی به‌مرور کنار رفته و این شرکت باید تمرکز اصلی خود را روی تحلیل داده‌ها، خودروهای خودران و این‌گونه از نیازها، قرار دهد.

درواقع، درست مانند پلتفرم‌ها و استخوان‌بندی‌های خودرویی هر شرکت، فولکس‌واگن در پی ساختن پلتفرم‌های نرم‌افزاری واحدی است که برای خودروهای متفاوت با هزینه‌ای کمتر جواب داده و بتواند تمامی نیازهای مشتریان در تمامی مدل‌ها را نیز برآورده کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید