کناره‌گیری محسن اراکی از دبیری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی؛ عزم آن دارم با توجه به ضرورت مساله کادرسازی برای انقلاب، در حوزه‌ قم متمحض شوم

کدخبر: ۳۰۴۱۴۱
اقتصادنیوز: دبیر پیشین مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بیانه‌ خداحافظی خود درباره کناره‌گیری‌اش از این مجمع اعلام کرد: عزم آن دارم با توجه به ضرورت مساله کادرسازی برای انقلاب بزرگ اسلامی، در حوزه‌ مقدسه قم متمحض شده و به پژوهش و درس و بحث بپردازم.

به گزارش اقتصادنیوز براساس اعلام روز شنبه روابط عمومی مجموع جهانی تقریب مذاهب اسلامی،  محسن اراکی در این بیانیه آورده است: اکنون و پس از حضور چند ساله در سمت دبیر کلی این مجمع مبارک و با قدردانی و سپاس بی‌پایان از اعتماد رهبر عظیم الشأن انقلاب حضرت امام‌خامنه‌ای حفظه‌الله‌تعالی به این کمترین، عزم آن دارم که با توجه به ضرورت تمرکز در مساله تولید علم و خدمت در حوزه‌های علمیه به منظور ایفا کردن هر چه بهتر نقش این نهاد مبارک در رسیدن به تمدن نوین اسلامی و همچنین ضرورت مساله کادرسازی برای انقلاب بزرگ اسلامی، در حوزه‌ مقدسه قم متمحض شده و به پژوهش و درس و بحث بپردازم.

این بیانیه خداحافظی می افزاید: به فضل الهی جهان اسلام پس از گذراندن دوران طولانی و سیاه ظلم و استعمار غرب و تحمل جنایت‌های آمریکا و اسرائیل و حکام مستبد دنباله‌رو آنان، امروز در پرتو انقلاب نورانی حضرت امام خمینی (ره) و مردم آزاده ایران اسلامی و تدبیر و حکمت خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای متع الله المسلمین بطول بقائه الشریف وارد مرحله‌ای جدید از تحولات شده است و نتیجه این نور، بوجود آمدن محور مقتدر مقاومت است.

 این جبهه با پشت سرگذاردن تجارب ارزنده در مواجهه با غرب و استکبار، امروز روح عزت و هویت را در کالبد مسلمانان دمیده است. بی‌شک از مهم‌ترین علل موجده چنین پدیده‌ای حمایت‌ها و توصیه‌های رهبران حکیم انقلاب اسلامی به مسلمین جهان است که در صدر این توصیه‌ها و تدبیرها دعوت به توحید کلمه است.

دبیر پیشین مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دراین بیانیه تاکید دارد: در راستای جامه عمل پوشاندن به همین مهم تشکیل شد و با حمایت‌های رهبر حکیم انقلاب و مدیریت علمای کرام، نقش برجسته و تعیین کننده‌ای در وحدت اقوام و مذاهب اسلامی در دو عرصه داخلی و خارجی داشته امروز بحمدلله قاطبه امت اسلامی مساله وحدت را بصورت یک‌ گفتمان غالبی پذیرفته است.

 اراکی می افزاید: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز با تدبیر و حمایت رهبر انقلاب اسلامی و ورود نیروهای مومن، عالم، انقلابی و تازه‌نفس با سرعت بیشتری به سوی نقاط آرمانی تصویر شده حرکت خواهد کرد و بنده نیز تجربه ناچیز خویش را در طبق اخلاص تقدیم برادران عزیز در آن مجمع خواهم کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید