حضور اس ۳۰۰ ایرانی در رژه نیروهای مسلح/ سامانه حائل برای اولین بار نمایش داده شد +تصاویر

کدخبر: ۳۰۴۲۳۳
اقتصادنیوز: سامانه پدافند هوایی بومی ارتفاع و برد بلند باور ۳۷۳(اس ۳۰۰ ایرانی) برای نخستین بار پس از رونمایی در رژه نیروهای مسلح به‌نمایش درآمد.
حضور اس ۳۰۰ ایرانی در رژه نیروهای مسلح/  سامانه حائل برای اولین بار نمایش داده شد +تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس،  سامانه سلاح پدافند هوایی باور ۳۷۳ از مقابل جایگاه رژه  عبور کرد. این نخستین بار است که سامانه پدافندی باور ۳۷۳ در رژه نیروهای مسلح حضور پیدا می‌کند.

در همین رابطه: 

تصاویر | رونمایی سپاه از چند سامانه جدید/ موشک خرمشهر با سر جنگی جدید

سامانه پدافند هوایی برد بلند باور ۳۷۳ مردادماه امسال به مناسبت روز صنعت دفاعی با حضور رییس جمهور رونمایی و تحویل نیروی پدافند هوایی ارتش شد. باور ۳۷۳ اولین سامانه ارتفاع بلند پدافندی بومی با قابلیت تحرک بالا و توانایی شناسایی ۳۰۰ هدف اولویت بندی ۱۰۰ هدف و درگیری با ۶هدف همزمان است. در رژه امسال همچنین سامانه پدافندی ۱۵ خرداد نیز که امسال رونمایی شده بود از مقابل جایگاه عبور کرد.

آنگونه که فارس گزارش داده، این سامانه با قابلیت کشف اهداف تا فاصله ۱۵۰ کیلومتری و درگیری و انهدام اهداف در برد ۴۵ کیلومتری است، قابلیت تحرک بالا،شناسایی اهداف پنهانکار و درگیری همزمان با ۶ هدف از دیگر توانایی های این سامانه بومی است.

نمایش ۱۶ فروند موشک بالستیک سپاه در رژه نیروهای مسلح 

همچنین در مراسم رژه ۳۱ شهریور گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ۱۶ فروند از موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مقابل جایگاه رژه رفتند.

رونمایی از سامانه حائل برای اولین بار

در این مراسم پس از رژه یگان های پیاده، سامانه توپخانه‌ای «حائل» که جز ادوات پدافندهوایی محسوب می شود، برای نخستین بار در کنار دیگر ادوات نیروی پدافندهوایی ارتش به نمایش درآمد.

همچنین بنا به گزارش ایرنا، بر اساس آنچه نیروی پدافندهوایی اعلام کرده، این سامانه دارای رادار پسیو است یعنی بدون انتشار امواج، اهداف را شناسایی می‌کند، از این رو می‌تواند بدون اینکه دیده شود هدف را ببیند و دست به عملیات بزند. سامانه حائل متحرک به سرعت توانایی جابجایی دارد و برای مقابله با اهداف ارتفاع پست چون موشک‌های کروز یا پهپادهای مهاجم و ریزپرنده‌ها طراحی شده است.  این سامانه به دست متخصصین جوان نیروی پدافند هوایی ارتش طراحی و تولید شده است و نیاز پدافند هوایی کشور در حوزه ارتفاع پایین را مرتفع می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید