نظرسنجی YouGov نشان داد؛

شرمندگی اعضای حزب کارگر از سرود ملی انگلیس

کدخبر: ۳۰۴۲۷۷
اقتصادنیوز؛ تحقیقات صورت گرفته موسسه نظرسنجی «یوگوو» (YouGov) نشان می‌دهد که از هر پنج عضو حزب کارگر، فقط یک نفر از سرود ملی انگلیس در تمجید از ملکه‌ این کشور احساس افتخار می کند و بقیه خجل و حتی عصبانی هستند.
شرمندگی اعضای حزب کارگر از سرود ملی انگلیس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ تحقیقات موسسه نظرسنجی «یوگوو» (YouGov) حاکیست که فقط ۱۵ درصد اعضای این حزب به تاریخ انگلیس مفتخر و ۴۳ درصد دیگر از تاریخ استعمارگری آن شرمنده و سرافکنده هستند. بر همین اساس ۶۲ درصد خواستار براندازی نظام سلطنتی و استقرار نظام جمهوری هستند.

تحقیقات صورت گرفته همچنین نشان می‌دهد که از هر پنج عضو حزب کارگر، فقط یک نفر از سرود ملی انگلیس در تمجید از ملکه‌ این کشور احساس افتخار می کند و بقیه خجل و حتی عصبانی هستند.

نخواندن سرود ملی انگلیس موسوم به «خداوند ملکه را حفظ کند» توسط «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر، چهار سال پیش هم خبر ساز شد که او در مراسم یادبود شهدای جنگ جهانی دوم با حضور مقامات سلطنتی و مسوولین سیاسی همخوانی نکرد.

بخش دیگری از یافته های «یوگوو» حاکیست که بیشتر اعضای حزب کارگر، دولت انگلیس را مقصر حملات تروریستی چند سال اخیر در انگلیس می دانند.

طبق آمار به دست آمده، ۳۲ درصد اعضای این حزب سهم سیاست خارجی دولت انگلیس را بیشتر از به طور مثال تحرکات ارتش جمهوریخواه ایرلند شمالی در ایجاد ناامنی در داخل این کشور می دانند.

بر همین اساس فقط ۲۹ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، گروه‌هایی همچون داعش و القاعده را مقصر حملات تروریستی در انگلیس دانسته و از هر ۱۰ نفر، هفت نفر سهم دولت انگلیس و گروه‌های تروریستی را در پیدایش ناامنی در داخل این کشور، هم ردیف می دانند.

یافته های موسسه «یوگوو» همچنین نشان می دهد که ۶۹ درصد اعضا حزب کارگر از براندازی دولت محافظه کار حمایت کرده و ۷۰ درصد خواهان از بین رفتن توان سلاح هسته ای این کشور هستند.

کوربین از چهار سال پیش که به رهبری حزب مخالف دولت انگلیس انتخاب شد، انتقادهای شدیدی را به سیاست های مداخله‌ جوایانه انگلیس وارد کرده است. او پیشتر در گروه ها و نهادهای حقوق بشری از جمله بزرگترین نهاد ضد جنگ انگلیس فعالیت داشت.

کنفرانس سالانه حزب کارگر از امروز در شهر برایتون به مدت چهار روز آغاز شد.

احزاب سیاسی در این انگلیس معمولا در ماه سپتامبر برنامه ها و اهداف حزبی خود را چارچوب کنفرانس های سالانه مطرح می کنند.

کنفرانس سالانه حزب حاکم محافظه کار هم هفته آینده در منچستر برگزار می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید