قیمت پرفروش‌ترین خودروهای روسی به پول ایران

کدخبر: ۳۰۴۴۷۹
اقتصاد نیوز:این روزها صحبت در مورد همکاری ایران در خودروسازی با سایر کشورها بالا گرفته است. در این میان روسیه یکی از گزینه‌های اصلی برای این مسئله به نظر می‌رسد.
قیمت پرفروش‌ترین خودروهای روسی به پول ایران

به گزارش اقتصاد نیوز،  یکی از برندهای اصلی خودروساز در روسیه لادا است که صحبت‌های اصلی پیرامون همکاری ایران با روسیه نیز حول این برند مطرح می‌شود. طبق آخرین آماری که منتشر شده تا نیمه سال ۲۰۱۹، لادا توانسته ۲ جایگاه را در بین پرفروش‌ترین خودروهای این کشور کسب کند. ۲ مدل لادا گرانتا و وستا به ترتیب با فروش ۶۳۹۸۲ و ۵۵۷۸۴ دستگاه، پرفروش‌ترین خودروها در روسیه هستند. کیا ریو نیز در مقام سوم با میزان فروش ۴۷۴۳۱ دستگاه قرار دارد.  

اگر بخواهیم به سایر خودروهای روسی پرفروش اشاره کنیم ۳ محصول دیگر لادا با نام‌های لارگوس، 4*4 و xray به ترتیب در مقام‌های هفتم، چهاردهم و شانزدهم قرار دارند. البته لادا لارگوس برای کاربری ون استفاده می‌شود. به این ترتیب اگر ایران بخواهد با روسیه همکاری داشته باشد قاعدتا دست روی محصولات پرفروش این برند خواهد گذاشت. در ادامه گزارش به ارائه توضیحاتی درباره این محصولات پرفروش و آخرین قیمت آن‌ها که در سایت این خودروساز اعلام شده پرداخته‌ایم. لازم به ذکر است که قیمت این خودروها به پول ایران و بر اساس نرخ حال حاضر روبل روسیه (۱۸۰ تومان) آورده شده است. قیمت‌هایی که در این گزارش آورده شده است بر اساس نسخه‌های مختلف خودرو متغیر است.

لادا گرانتا

قیمت در روسیه: ۴۱۹ هزار و ۹۰۰ روبل

قیمت به پول ایران : ۷۵ میلیون و ۵۸۲ هزار تومان

 لادا گرانتا سدانی ارزان‌قیمت به شما می‌رسود که تقریبا بر پایه پلتفرم خودروی رنو لوگان L90 قرار دارد. این خودرو با توجه این که ویژگی‌های مشترکی با تندر ۹۰ دارد می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی برای بازار ایران باشد. فروش این خودرو از سال ۲۰۱۱ آغاز شد و همچنان نیز در روسیه ادامه دارد. پیشرانه استفاده شده در گرانتا از نوع ۱.۶ لیتری بنزینی است و گیربکس‌های ۵ سرعت دستی یا ۴ سرعت اتوماتیک برای آن استفاده شده است. لازم به ذکر است که گرانتا علاوه بر مدل سدان، در نسخه‌های لیفت‌بک و هاچ‌بک نیز عرضه شده است. بعد از مدت‌ها نسخه فیس‌لیفت شده این خودرو نیز به تولید رسید که تغییراتی در ظاهر چراغ‌ها، جلوپنجره و به طور کلی بخش ظاهری اعمال شد.

لادا وستا

قیمت در روسیه: ۵۹۴ هزار و ۹۰۰ روبل

قیمت به پول ایران: ۱۰۷ میلیون تومان

مدل وستا نیز یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین خودروهای این برند در روسیه است. این خودرو در سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد و تولید آن از سال ۲۰۱۵ شروع شد و همچنان ادامه دارد. پیشرانه‌های استفاده شده برای وستا در دو نوع ۱.۶ لیتری و ۱.۸ لیتری است که هر کدام به ترتیب حداکثر توان ۱۰۶ و ۱۲۲ اسب‌بخار را ارائه می دهند. لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۸ نسخه‌ای جدید از این خودرو رونمایی شد پیشرانه ۱.۸ لیتری آن توانایی تولید ۱۴۳ اسب‌بخار را دارد، رقمی که برای یک سدان اقتصادی کاملا ایده‌آل به نظر می‌رسد. امکان سفارش وستا توسط مشتریان با گیربکس ۵ سرعت دستی یا ۵ سرعت اتوماتیک وجود دارد که در صورت ورود به ایران احتمال استقبال از نمونه اتوماتیک بیشتر است.

لادا ۴*۴

قیمت در روسیه: ۵۶۶ هزار و ۹۰۰ روبل

قیمت به پول ایران: ۱۰۲ میلیون تومان

لادا ۴*۴ که با نام نیوا شناخته می‌شود را می‌توان یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای این برند دانست. ظاهر این خودرو علی‌رغم این که در سال ۲۰۱۹ قرار داریم جذاب نیست و به نوعی قدیمی به نظر می‌رسد. این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۷ لیتری بهره می‌برد که تنها ۸۳ اسب‌بخار توان را ارائه می‌دهد. حداکثر سرعت خودروی مورد نظر ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت است. لازم به ذکر است که پیشرانه استفاده شده در این خودرو از نوع ۵ سرعت دستی است بنابراین می‌توان گفت از لحاظ فنی، خودروی مورد نظر شرایط ایده‌آلی برای جذب مشتریان ایرانی را ندارد.

لادا XRay

قیمت در روسیه: ۸۴۱ هزار و ۹۰۰ روبل

قیمت به پول ایران: ۱۵۱ میلیون و ۵۴۲ هزار تومان

ایکس‌ری نیز یکی دیگر از محصولات پرفروش این خودروساز روسی به شمار می‌رود. این هاچ‌بک کراس از پیشرانه ۱.۸ لیتری بهره می‌برد که توانایی تولید حداکثر توان ۱۲۲ اسب‌بخار را دارد. ایکس‌ری را می‌توان با گیربکس دستی یا اتوماتیک ۵ سرعت سفارش داد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. می‌توان گفت که از لحاظ ظاهری و مشخصات فنی، ایکس‌ری تا حدودی شباهت‌هایی با رنو ساندرو و ساندرو استپ‌وی دارد.  

در نگارش این گزارش از منابع سایت‌های خودروسازی لادا و rusautonews.com استفاده شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید