واکنش روحانی به بیانیه 3 کشور اروپایی علیه ایران

کدخبر: ۳۰۴۷۰۳
رئیس‌جمهور ایران با تاکید بر مسئولیت سایر طرف‌های برجام، بیانیه اخیر فرانسه، انگلیس و آلمان را اتهام‌زنی بی‌اساس به ایران عنوان کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و انگلا مرکل صدراعظم آلمان ظهر سه شنبه به وقت نیویورک در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در محل اقامت هیات کشورمان، با یکدیگر دیدار و در خصوص حفظ و توسعه روابط اقتصادی و همکاری های دوجانبه دو کشور و همینطور ابتکار جدید روحانی برای حفظ امنیت منطقه خلیج فارس موسوم به "ابتکار صلح هرمز" بویژه در شرایط حساس منطقه و گفتگو و تبادل نظر کردند و بر عزم خود برای توسعه روابط در بخش‌های مختلف تاکید کردند.

روحانی در این دیدار ضمن اشاره به این که آلمان همیشه یک شریک بسیار مهم برای ایران بوده است، بر تداوم این روابط سنتی و دوستانه تاکید نمود.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر وظایف و مسئولیت سایر طرف های برجام و از جمله آلمان برای حفظ این توافق مهم بین المللی بعد از خروج یکجانبه آمریکا از آن بیانیه اخیر فرانسه، انگلیس و آلمان را اتهام زنی بی اساس به ایران عنوان کرد.

آنگلا مرکل نیز در پاسخ، ضمن تکرار حمایت از تداوم برجام، خواستار احترام به این توافق مهم بین المللی و لغو تحریم ها شد و بر عزم آلمان و سایر کشورهای اروپایی برای عملیاتی کردن سریع‌تر اینستکس تاکید نمود.

وی همچنین در مورد پیشنهاد ائتلاف امید یا طرح صلح هرمز، گفت: با علاقه مندی این ابتکار را بررسی خواهند کرد و از هر اقدام مدبرانه برای کاهش تنش ها در منطقه حمایت می کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید