جانسون خطاب به مخالفانش: بیایید زورآزمایی سیاسی کنیم

کدخبر: ۳۰۴۸۶۳
اقتصادنیوز: نخست وزیر انگلیس پس از تحمل شکست تحقیرآمیز رای دادگاه مبنی بر غیر قانونی بودن تصمیم دولت برای تعلیق پارلمان، احزاب مخالف را به زورآزمایی سیاسی فراخواند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،بوریس جانسون که در اولین روز بازگشایی مجلس عوام سخن می‌گفت افزود، مخالفان او تا پیش از پایان جلسه امشب (چهارشنبه) پارلمان فرصت دارند تا لایحه عدم کفایت دولت او را فعال کنند.

نخست وزیر انگلیس سپس مدعی شد که دولتش قصد دارد تا برگزیت را اجرا و به رای مردم این کشور احترام بگذارد. وی در عین حال «جرمی کوربین» رهبر حزب اصلی مخالف دولت را متهم کرد که دائما دیدگاه خود را تغییر داده داده و برنامه ای برای اجرای برگزیت ندارد. او با بیان این مطلب پرسید:‌ سووال اینجاست که آیا او (جرمی کوربین) همچنان می خواهد نخست وزیر شود؟

جانسون گفت، پرداخت هزینه‌ی ادامه عضویت در اتحادیه اروپا برای احزاب مخالف اهمیتی ندارد. برای آنها به گفته او، مهم نیست که عضویت انگلیس دوباره در اتحادیه اروپا تمدید شود.

نخست وزیر انگلیس مدعی شد که می خواهد به خروج از اتحادیه اروپا سرعت بخشد اما احزاب مخالف ترمز او را می کشند.

جانسون مدعی شد که پارلمان به بن بست رسیده و فلج شده اما نمی گذارد برگزیت اجرا شود.  او همچنین رای دیروز دیوان عالی انگلیس برای لغو تعلیق پارلمان را در حالی که به گفته او کشور در شرایط غیر عادی به سر می برد، «اشتباه» خواند.

دیوان عالی انگلیس به عنوان عالی‌ترین مرجع استیناف در این کشور پس از رسیدگی به شکایت مخالفان تصمیم بوریس جانسون به تعلیق پارلمان، رای داد که این تصمیم خلاف قانون بوده است و رئیسان مجالس عوام و اعیان (لردها) می‌توانند اقدامات لازم برای فراخوانی پارلمان را فورا به جریان اندازند.

مجلس عوام انگلیس که مسوولیت قانون گذاری را برعهده دارد، صبح امروز ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی کار خود را با حضور نمایندگان از سر گرفت.

انگلیس حدود یک ماه دیگر مهلت دارد تا درباره چگونگی خروج از اتحادیه اروپا به توافق رسیده یا بدون توافق این اتحادیه را ترک کند. منتقدان دولت می گوید نخست وزیر انگلیس قصد داشت تا با تعلیق پارلمان، برگزیت را بدون مزاحمت نمایندگان اجرا کند. آنها همچنین با برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام مخالف بوده و این طرح را ترفندی برای ابقای دولت جانسون به منظور اجرای برگزیت می دانند. 

ناظران معقدند که جانسون چاره ای جز تمدید مهلت برگزیت برای کاهش التهاب سیاسی در داخل نخواهد داشت. با این حال او بر خروج این کشور از اتحادیه اروپا در موعد ۳۱ اکتبر (۹ آبان) اصرار دارد.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید