حمله تند نخست‌وزیر مالزی به اسرائیل در سازمان ملل

کدخبر: ۳۰۵۱۵۱
اقتصادنیوز؛ ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی می‌گوید مادامیکه دلیل اصلی تروریسم یعنی رژیم جعلی اسرائیل ریشه‌کن نشود، مبارزه با تروریسم بی‌نتیجه است.
حمله تند نخست‌وزیر مالزی به اسرائیل در سازمان ملل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛  ماهاتیر محمد نخست‌وزیر مالزی حین سخنرانی در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، ایجاد اسرائیل از راه غصب اراضی و اخراج ۹۰ درصد از جمعیت اعراب فلسطین را منشاء پیدایش تروریسم عنوان کرد.

وی علت وقوع بسیاری از جنگ‌های تروریستی در دیگر کشورها را به ایجاد رژیم صهیونیستی نسبت داد و تاکید کرد مادامیکه دلیل اصلی ریشه‌کن نشود؛ اقدام نظامی راه به جایی نمی‌برد حال آنکه قدرت‌های بزرگ از پذیرش این واقعیت امتناع می‌کنند.

ماهاتیر محمد همچنین خواستار اصلاح حق وتو در راستای پرهیز از سوء‌استفاده شد. به پیشنهاد وی، وتو باید زمانی معتبر باشد که دو عضو دائم و سه عضو غیر دائم شورای امنیت خواستار آن باشند.

وی تاکید کرد: کشورهای دارای حق وتو نباید تصور کنند که همیشه بالاتر از قوانین و عرف بین‌المللی هستند.

ماهاتیر محمد افزود: ناامیدی جهانیان از توانایی سازمان ملل به توقف جفایی که در حق مسلمانان روهینگیا می‌شود؛ اعتبار قطعنامه‌های این نهاد را کاهش داده حال آنکه جامو و کشمیر هم علیرغم قطعنامه شورای امنیت مورد تهاجم و اشغال قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید