فاز جدید اوکراین گیت؛ ترامپ: سخنان من تحریف شده است!رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان استعفا کند!

کدخبر: ۳۰۵۲۲۲
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر رئیس دمکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان این کشور را متهم به دروغگویی کرده و خواستار استعفای او شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بامداد یکشنبه در پیامی توئیتری از «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان این کشور خواست که از عضویت در کنگره استعفا دهد.

ترامپ در پیامی توئیتری با اشاره به جنجال مربوط به شکایت یک کارمند افشاگر در ارتباط با مکالمه وی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین نوشت: شکایت کارمند افشاگر کاملا با مکالمه واقعی من با رئیس جمهوری اوکراین متفاوت است.

وی با بیان اینکه این کارمند افشاگر هیچ چیز از بزرگی و اشتباه بودن اتهام‌های وارده به ترامپ در این باره نمی‌دانسته است، افزود: آدام شیف با فریبکاری و به صورت غیرقانونی حرف‌های ساختگی و تحریف‌شده خود را وارد متن مکالمه من کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در این پیامی توئیتری شیف را متهم کرد که با این کار قصد داشته طوری وانمود کند که ترامپ کار بسیار اشتباهی مرتکب شده است.

شیف متنی را در مجلس نمایندگان آمریکا در مقابل اعضای این مجلس قرائت کرد که گفته بود مکالمه ترامپ با زلنسکی است و اکنون ترامپ می‌گوید که «متنی تحریف‌شده» را خوانده تا او را بدنام کند.

ترامپ که پیشتر به مناسبت‌های مختلف بارها خواستار استعفای شیف شده، بار دیگر از او خواست که از عضویت در کنگره آمریکا کناره‌گیری کند.

رئیس جمهوری آمریکا در یک مکالمه تلفنی در تاریخ ۲۵ ژوئیه (سوم مرداد) با همتای اوکراینی خود، به دنبال تحت فشار قراردادن رقیب سیاسی خود "جو بایدن" بوده است.

با توجه به افشای این موضوع، دموکرات ها تحقیقات استیضاح ترامپ و همچنین تلاش احتمالی دولت وی برای مبهم کردن موضوع تماس تلفنی را آغاز کرده‌اند.

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه (۴ مهر) نسخه غیرمحرمانه‌ای از شکایت یک افشاگر را که به جزییات تماس تلفنی ترامپ و زلنسکی پرداخته، منتشر کرد.

این افشاگر که از مقامات سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است، ترامپ را متهم به تلاش برای اقناع همتای اوکراینی خود برای تحقیقات درباره بایدن نامزد انتخابات و معاون رئیس جمهور سابق و پسرش «هانتر» کرده تا به انتخابات دوباره ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۰ کمک کند.

کاخ سفید پیش از این، نسخه مکتوبی از این تماس تلفنی را منتشر کرد. این نسخه چند روز بعد از تاخیر در پرداخت کمک چند میلیون دلاری آمریکا به اوکراین منتشر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید