درگیری لفظی نماینده اصولگرا با نایب رئیس مجلس/ حرف اضافه نزنید

کدخبر: ۳۰۵۲۶۶
اقتصادنیوز: در جریان بررسی یک فوریت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی جلسه علنی امروز مجلس دقایقی با حواشی همراه شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، بررسی یک فوریت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی در نشست علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در دستورکار نشست علنی امروز مجلس قرار گرفت. 

بر این اساس، محمدعلی وکیلی عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید مجلس به عنوان طراح طرح برای دقایقی صحبت کرد. 

همچنین علیرضا محجوب به عنوان مخالف برای دقایقی به ایراد سخن پرداخت و در نهایت حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در موافقت با یک فوریت طرح مذکور سخنانی را مطرح کرد. 

در این میان زمانی که آزادیخواه در تأیید سخنان حجت‌الاسلام پناهیان مواردی را مطرح کرد و گفت که سخنان ایشان به جا بوده و نمایندگان باید در اتاق شیشه‌ای تصمیم بگیرند، در این میان برخی نمایندگان دو دوکنان با این اظهار نظر مخالفت کردند. 

همچنین زمانی که آزادیخواه در موافقت با طرح به سخنانش ادامه داد، ناگهان پزشکیان که ریاست بخشی از جلسه امروز را برعهده داشت، گفت: وقت شما به اتمام رسیده است که آزادیخواه خطاب به پزشکیان گفت خیر، اینطور نیست، بنده روی مانتیتور خود می‌بینم که فرصت برای صحبت دارم که پزشکیان گفت خیر و ناگهان تریبون آزادیخواه قطع شد. 

در همین حال آزادیخواه نسبت به قطع تریبونش اعتراض کرد که پزشکیان آغاز رأی‌گیری برای یک فوریت طرح شفافیت آرای تقنینی را اعلام کرد. 

در همین میان تعدادی از نمایندگان خواستار تذکر در این رابطه شدند که پزشکیان پاسخ داد برای یک فوریت که نیاز به تذکر نداریم و اجازه طرح تذکر نمایندگان را نداد. 

این گزارش حاکی است حجت‌الاسلام ذوالنور که خواستار تذکر درخصوص طرح مزبور شده بود، نزد هیأت رئیسه رفت و خواستار طرح تذکر شد که نهایتا با مخالفت پزشکیان مواجه شد.

بر این اساس، حجت‌الاسلام آزادیخواه نیز در اعتراض به قطع تریبونش و اجازه ادامه سخنانش در جایگاه هیأت رئیسه قرار گرفت و با فریادهایی اعتراض خود را به گوش پزشکیان رساند و گفت شما تخلف می‌کنید، که پزشکیان در ادامه گفت تخلف را شما می‌کنید که اضافه حرف می‌زنید. 

در همین میان، نمایندگانی همچون امیرآبادی، ذوالنور، میرزایی‌نکو، وکیلی و رنجبرزاده اطراف پزشکیان حضور پیدا کرده و با وی و نمایندگان معترض صحبت کردند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید