کاخ سفید: در فرایند استیضاح ترامپ همکاری نمی‌کنیم

کدخبر: ۳۰۶۸۱۲
اقتصادنیوز: کاخ سفید با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد در فرایند استیضاح رئیس جمهوری آمریکا مشارکت نخواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز در بیانیه ای که شامگاه سه شنبه از سوی دفتر سخنگویی کاخ سفید منتشر شد، آمده است: رئیس جمهوری کار اشتباهی نکرده است و دموکرات ها آن را می دانند. به دلایل صرفاً سیاسی، دموکرات ها برای دگرگون ساختن نتیجه انتخابات ۲۰۱۶ تحقیقات استیضاح را به راه انداخته اند تا حقوق اساسی تضمین شده برای هر آمریکایی نادیده بگیرند.

این بیانیه می افزاید: این فرایندهای حزبی تلاشی برای مقابله با قانون اساسی است به گونه ای که در پشت درهای بسته جلسات را برگزار می کنند و اجازه نمی دهند رئیس جمهوری از حق فراخواندن شاهدان، بازرسی از شاهدان و دسترسی به مدارک و بسیاری دیگر از حقوق بنیادین برخوردار شود.

سخنگویی کاخ سفید ادامه داده است: امروز پت کلیپتون به نیابت از رئیس جمهوری دونالد ترامپ نامه ای به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و الیوت انگل، آدام شیف و الیجاه کامینگز روسای سه کمیته این مجلس فرستاد.

در این بیانیه تاکید شده است: این نامه نشان می دهد که تحقیقات دموکرات‌ها برای استیضاح فاقد پایه های مشروعیت قانون اساسی است و هیچ نشانی از انصاف و حتی ابتدایی ترین حمایت های قانونی برای روند کار ندارد.

بیانیه کاخ سفید تاکید کرده است: دموکرات ها اهداف کاملا حزبی را دنبال می کنند که شامل تاثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۲۰ است. در این فرایند، آنها آزادی های مدنی و تفکیک قوا را نقض و قوه مجریه را با تنها با اعمال حق قانونی خود مجازات می کنند.

دفتر سخنگوی کاخ سفید تصریح کرده است: همه اینها قانون اساسی، حاکمیت قانون و هر سابقه پیشین را نقض می کند. به این دلیل، نمی توان انتظار داشت قوه مجریه در این تمرین تئاتر سیاسی حزبی مشارکت داشته باشد.

کاخ سفید در این بیانیه مدعی شده است: رئیس جمهوری ترامپ و همه دولت او به هرحال برای مردم آمریکا، رشد اقتصادی، ساخت رفاه و حفاظت از منافع آمریکا در داخل کشور و خارج از آن مبارزه خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید