هشدار ترامپ به متحدانش درباره استیضاح خود

کدخبر: ۳۰۶۴۶۵
اقتصادنیوز: یک تارنمای آمریکایی گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دوستان و متحدانش گفته که نگران تاثیر منفی استیضاح بر میراثش است.
هشدار ترامپ به متحدانش درباره استیضاح خود

به گزارش اقتصادنیوز، آکسیوس به نقل از یک منبع آگاه نوشت ترامپ روز جمعه در تماسی با اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت که اگر استیضاح را «در سوابق کاری خودتان داشته باشید، این چیز بدی است.»

دو منبع دیگر مضمون صحبت‌های ترامپ را تایید کردند اما اعلام کردند که ترامپ گفته است «شما هم نمی‌خواهید این در سوابق کاری‌تان باشد.»

به نوشته آکسیوس، این اظهارات کاملا نشان می‌دهد که ترامپ چه احساسی درباره استیضاح دارد. او معتقد است که استیضاح می‌تواند با انتخاب دوباره وی و کنترل دوباره جمهوریخواهان بر مجلس نمایندگان کمک کند اما نمی‌خواهد که نامش در کتاب‌های تاریخ به عنوان یک رئیس جمهوری استیضاح‌شده ثبت شود.

برخی تحلیلگران سیاسی مانند «راس داوتهت» ستون‌نویس نیویورک تایمز معتقدند که رئیس جمهوری از استیضاح استقبال می‌کند. اما منابع نزدیک به رئیس جمهوری می‌گویند که این تفسیر کاملا اشتباه است. او مطلقا نمی‌خواهد که استیضاح شود زیرا بیش از هر چیزی به میراثش توجه دارد.

بسیاری از مشاوران ترامپ، چه در داخل کاخ سفید و چه در خارج آن، این پیش‌بینی ناخوشایند را با وی مطرح کرده‌اند که مجلس نمایندگان تقریبا به طور قطع رای به استیضاح او می‌دهد.

این مشاوران همچنین گفته‌اند که به عقیده آنها تقریبا امکان ندارد که سنا وی را محکوم کند.

یک منبع آگاه که طی ده روز گذشته صحبت‌هایی با ترامپ داشته است، اظهار داشت که به نظر می‌رسد رئیس جمهوری در مقابل این پیش‌بینی مقاومت می‌کند و بر این عقیده است که می‌تواند «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان را از رای‌گیری در مورد استیضاح باز دارد.

اما یک منبع دیگر که او هم در روزهای اخیر با ترامپ صحبت کرده است، اظهار داشت که رئیس جمهوری در وضعیت «انکار» قرار ندارد و می‌داند که مجلس نمایندگان احتمالا او را استیضاح می‌کند.

آکسیوس در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به فعالیت‌های «جو بایدن» مهمترین رقیب انتخاباتی ترامپ در حزب دموکرات نوشت که ستاد انتخاباتی ترامپ و کمیته ملی حزب جمهوریخواه ده میلیون دلار صرف تبلیغات علیه بایدن و دموکرات‌هایی کرده‌اند که از استیضاح رئیس جمهوری حمایت می‌کنند.

یک افشاگر ناشناس در جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش کرد که ترامپ سوم مرداد در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین از وی خواسته بود تا در مورد بایدن و پسرش «هانتر بایدن» تحقیق کند.

افشای متحوای این تماس تلفنی دموکرات‌های مجلس نمایندگان را بر آن داشت تا در مورد امکان استیضاح ترامپ به اتهام سوءاستفاده از قدرت تحقیقاتی را آغاز کنند.

ترامپ روز یکشنبه در توییت‌هایی، رسانه‌های خبری این کشور را متهم کرد که برای حمایت از «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده و پسرش، از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند.

وی ادامه داد: هانتر از یک شرکت مستقر در اوکراین یکصد هزار دلار در ماه می گرفت؛ حتی با وجودی که هیچ تجربه‌ای در زمینه انرژی نداشت و به رغم بی‌تجربگی و بدون دلیلی روشن، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از چین دریافت کرد.

او از چین نیز خواسته است تا تحقیقاتی در مورد بایدن و پسرش انجام دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید