تحصیل نیم میلیون دانشجو در دانشگاه پیام‌نور

کدخبر: ۳۰۷۰۳۵
رفسنجان - مشاور عالی ریاست دانشگاه پیام نور کشور گفت: 500 هزار دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور کشور تحصیل می‌کنند در حالی که در کل دانشگاه‌های دولتی کمتر از 400 هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند.
تحصیل نیم میلیون دانشجو در دانشگاه پیام‌نور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرنگار مهر ، علیرضا فیروز ظهر پنجشنبه در حاشیه رونمایی از سردرب دانشگاه پیام نور واحد رفسنجان و در نشستی با مسئولان دانشگاه پیام نور رفسنجان اظهار کرد: خداوند به وجود خیران افتخار کرده و ما نیز به وجود خیران افتخار می‌کنیم که نگاه بلندی داشتند و با فرهنگ بالایی که دارند در راه آموزش عالی وقف کردند.

وی با اشاره به اینکه خیرانی که در زمینه ساخت دانشگاه فعالیت دارند والاترین نگاه را نسبت به کار خیر دارند، افزود: سالها طول کشید تا نگاه خیران از ساخت مسجد به کارهای عام المنفعه، ساخت مدرسه و دانشگاه تغییر یافت.

وی دانشگاه پیام نور را یکی از مولودهای مبارک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: تعداد جمعیت کشور ما قبل از انقلاب نزدیک 30 میلیون نفر بود و تعداد کل دانشجویان ما در دانشگاه ها 150 هزار نفر بود اما امروز با جمعیت 80 میلیون نفری کشور و تعداد دانشجویان در دانشگاه ها از سه میلیون بالاتر است.

مشاور عالی رئیس دانشگاه پیام نور کشور اظهار کرد: این موضوع نشان از افزایش 20 برابری دانشجویان دارد و نشان می‌دهد که آموزش عالی هشت برابر آن‌چه وظیفه داشته انجام داده و جزء افتخارات نظام است.

فیروز تصریح کرد: بخش عمده این مسئولیت گردن پیام نور است در حال حاضر حدود 500 هزار دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور کشور تحصیل می‌کنند درحالی که در کل دانشگاه‌های دولتی کمتر از 400 هزار دانشجو شاغل به تحصیل هستند و در حال حاضر ۱.۲۵ برابر کل دانشگاه‌های دولتی در دانشگاه پیام نور دانشجو داریم.

وی با تاکید بر اینکه خانواده بزرگ پیام نور سد کنکور را شکسته است، یادآور شد: وزارت علوم 170 دانشگاه دارد و دانشگاه پیام نور 500 واحد در سراسر کشور دارد و در حال رفتن به سمتی هستیم که کنکور را برداریم و این مهم چند سال قبل توسط دانشگاه پیام نور اتفاق افتاده است.

مشاور عالی ریاست دانشگاه پیام نور کشور ابراز داشت: با توجه به گسترشی که داشتیم باید همان حالت انعطاف‌پذیری را که توانستیم متقاضیان ورود به دانشگاه را پوشش دهیم، ادامه دهیم.

فیروز اضافه کرد: به طور متوسط هر واحد دانشگاه پیام نور 900 دانشجو دارد اما در واحد رفسنجان یک هزار و 400 دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از متوسط کشوری بالاتر است و این دانشگاه توانسته ۱.۵ برابر ظرفیتی که داشته دانشجو در خود جای دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید