جزئیات تماس تلفنی شهردار تهران با «علی‌امام» مدیر عامل مترو درباره تردد معلولان

کدخبر: ۳۰۷۰۴۶
اقتصادنیوز : شهردار تهران گفت : اگر مجبور شویم ایستگاهی را بدون آسانسور افتتاح کنیم، حداکثر سه ماه بعد آسانسور نصب خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه شهروند ،شهردار تهران در تماسی با مدیرعامل مترو درخصوص نبود آسانسور در ایستگاه های مترو کسب اطلاع کرد .

حناچی: آقای امام گزارشی از وضع مناسب‌سازی مترو و ایستگاه‌های تازه‌افتتاح‌ شده بدهید.

امام: ایستگاه‌های جدید را افتتاح کردیم و یکی از اعضای شورا به آن انتقاد کرد و تاکیدش بر آسانسور است. در ایستگاه‌های جدید که راه انداختیم آسانسور نیست، یعنی در برنامه نبوده است.

حناچی: یعنی در طراحی‌تان هم نبوده است.

امام: چرا هست. این موارد معمولا سال‌هاست که در مترو وجود دارد. در دوره قبل هم خط سه مطلقا آسانسور ندارد و خط چهار هم فکر کنم فقط در یک ایستگاه‌ داشته باشد.

حناچی: خطوط شش و هفت به چه شکل است؟

امام: در خط شش و هفت درواقع هنوز آسانسور راه‌اندازی نشده، ولی در برنامه‌هاست.

‌حناچی: یعنی در طراحی چاله‌ها پیش‌بینی شده است؟

امام: در طراحی است. سه و چهار هم در طراحی است، ولی شفت‌ها خالی است. در آنها آسانسور وجود ندارد یا جایی مشکل تملک دارد و باید برویم تملک کنیم که شفت آسانسورش را اجرا کنیم. در اولویت نبوده است. ما هم در خطوط شش و هفت هنوز راه‌‌اندازی نکردیم، ولی در برنامه است. الان من مناقصه‌اش را برای خطوط سه و چهار گذاشته‌ام. قرار است مناقصه۷۰ دستگاه آسانسور برگزار ‌شود که امسال بخشی از آسانسورهای خطوط سه و چهار را تأمین کنیم. شش و هفت هم اگر مدنظر شما باشد که حتما افتتاح با آسانسور باشد ممکن است زمان‌بندی‌مان با یکی دو ماه تأخیر همراه شود، چون بالاخره تا الان قشر کمی از معلولان از مترو استفاده می‌کنند.

حناچی: خبرنگار از ما گلایه می‌کند که شما قول دادید پروژه‌ای را بدون مناسب‌سازی افتتاح نمی‌کنید و راست می‌گویند من این حرف را زدم، البته عرض کردم که در شرایط تحریم کمی شرایط سخت شده است هم در تأمین پله‌برقی و هم آسانسور، ولی به هر صورت جزیی از برنامه است. شما قاعدتا بعد از خط‌های چهار و پنج سراغ شش و هفت می‌آیید؟

امام: بعد از سه و چهار آقای دکتر. پنج مربوط به کرج است که آسانسور دارد. من عرضم این است اگر صلاح بدانید سیاست این باشد که اگر ایستگاهی را افتتاح می‌کنم حداکثر تا سه ماه بعد، بنده این تعهد را به شما بدهم که آسانسور نصب شود. حداکثر سه ماه و من این قول را به شما می‌دهم بدون پله‌برقی افتتاح نمی‌کنیم.

آقای امام می‌گوید چون معلولان کمتر از مترو استفاده می‌کنند، کمی بی‌توجهی شده است. درحالی‌که دلیل ندیدن معلولان در مترو، نبود شرایط مناسب است و معلولان به همین دلیل سراغ مترو نمی‌آیند و نمی‌شود این‌طور نتیجه‌گیری کرد که چون استفاده نمی‌کنند، ما هم تأکید زیادی نخواهیم داشت. اگر مناسب‌سازی صورت بگیرد، حتما شاهد افراد معلول بیشتری خواهیم بود.

حالا با قولی که دادند اگر مجبور شویم ایستگاهی را بدون آسانسور افتتاح کنیم، حداکثر سه ماه بعد آسانسور نصب خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید